עיצוב לוגו לעסק - תיק עבודות וכל מה שחשוב לדעת

עיצוב לוגו ועבודות מיתוג הן העבודות המועדפות עלינו בסטודיו מכיוון שאנחנו יוצרים זהות חדשה לעסקים, והיא תורמת להצלחה שלהם שנים קדימה.
תפקיד הלוגו הוא לגרום ללקוח שפוגש אותו להגיד "את השירות הזה אני רוצה", מה שבסופו של דבר יעלה את הסטטוס והמוניטין של העסק שלכם ויתורגם לעלייה בהכנסות – וזו בדיוק ההתמחות שלנו.
מזמינים אתכם להתרשם מעבודות העיצוב והמיתוג שעשינו. בתחתית העמוד תמצאו מאמר מקיף וכל מה שצריך לדעת על עיצוב לוגו לעסק.
תהנו.

מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור

לקוחות שעברו אצלנו מיתוג עסקי ועיצוב לוגו ממליצים:

לפרטים ולהצעת מחיר

מה התפקיד של הלוגו?

אתם מגיעים הבייתה מן העבודה רעבים מאוד, ומחליטים להזמין אוכל מן המסעדה האהובה עליכם. כשאתם נכנסים לאתר המסעדה ברשת, אתם מזהים מיד את הלוגו המוכר לכם.

אותו לוגו שמודפס על התפריטים של המסעדה, על הכוסות ועל חלון הראווה שלה.

אתם מבינים שהגעתם אל המקום הנכון.

הלוגו עצמו מחבר אתכם לחווית השירות שקיבלתם בפעם האחרונה שהגעתם למסעדה, מזכיר לכם את האוכל האהוב, וגם מסייע לכם לעשות סדר בראש: אילו סוגי מאכלים תוכלו למצוא עכשיו, ואילו הם לא חלק מן התפריט של המסעדה.

לוגו לעסק הוא, כמובן, הרבה יותר מתזכורת למותג שעומד מאחורי השירות שאתם צפויים לקבל.

לוגו הוא קו מנחה, שמסייע לבית העסק להעביר לקהל הלקוחות שלו את המסרים המדויקים שמסייעים בבידול שלו מן הסביבה בה הוא פועל: אנחנו מספקים מוצרי יוקרה, או לחלופין אצלנו תמצאו שירות זול ואדיב, אנחנו צעירים ומגניבים או לחלופין חברה מקצועית עם ניסיון רב בתחום.

כאשר צרכנים מקבלים החלטה להתקשר מול בית עסק ולבצע רכישה, הם נסמכים על הרבה מאוד פרמטרים גלויים, אבל גם לא מעט על פרמטרים סמויים, על תחושות בטן, על היכרות עם המותג, על זכרונות, על חוויות, על התפיסה שלכם לגבי המקום, על הערכים שלהם, על היבטים תרבותיים ועוד.

תפקידו של לוגו מעוצב לעסק הוא לחבר בין ההחלטות של הצרכנים האלו, אל בית העסק הנכון.

הדמייה מעוצבת של מגזין טיפוח ויופי עם המיתוג החדש של מור כהן החלקות שיער
עיצוב לוגו וקו עיצובי על מגזין (מור כהן | החלקות שיער)

סוגי לוגואים נפוצים

ישנם כל מיני סוגים של לוגואים שאותם ניתן לחלק לקטגוריות עיקריות:

לוגו צורני, או לוגו סמל

לוגו צורני הוא בעצם צורה כלשהי, ברורה או מופשטת שמייצגת את העסק.
בניגוד למה שהרבה בעלי עסקים חושבים, הצורה שמעוצבת לא חייבת להיות ברורה או קשורה לעסק. לצורך העניין, משרד תיווך לא חייב שיהיה לו סמל של בית בלוגו, ואם תסתכלו על כל החברות להשכרת רכבים בישראל – לא תמצאו איור של רכב באף אחד מהם. ספק אם תמצאו אפילו גלגל.
לעומת זאת, הצורה כן צריכה להעביר תחושה ללקוח – יציבות, אמינות, יוקרה, אלגנטיות – כל עסק לפי עולם הערכים שלו.

לוגו צורני מאותיות

בהמשך לפסקה הקודמת, לוגו אותיות הוא לוגו צורני שמשתמש באותיות של שם העסק והוא לרוב משודך לעסקי צווארון לבן וצווארון ורוד (עולם הביוטי והקוסמטיקה) מכיוון ששמות העסקים הוא לרוב השם של בעל העסק.
היתרון בלוגו שבנוי מאותיות הוא שסיכוי שעסק מתחרה יחקה אותו קלוש מאוד, ובנוסף, הוא מאדיר את שם העסק את המוניטין שלו.

לוגו חתימה

לוגו חתימה, כשמו כן הוא, חתימה של בעל העסק. החתימה לרוב בכתב יד / בכתב מסולסל והיא משדרת 2 דברים עיקריים:
יוקרה – בהתאם לסוג הפונט הנבחר והצבע שלו, וטיפול אישי ופרטני בלקוח, כלומר עסק בוטיקי.
למי מתאים לוגו חתימה? לעסקים שמתאימים לקטגוריה שמצויינת למעלה – רופאים פרטיים, עורכי דין, סוכני ביטוח, מעצבות פנים, מנטורים ואפילו קוסמטיקאיות.
החסרון בלוגו חתימה הוא שצריך לדעת לבחור פונט נכון ומדויק כדי להעביר את המסר הנכון, וחשוב יותר אפילו, חובה על הסטודיו שמעצב את הלוגו לבחור בפונט בתשלום ולא בפונט חינמי. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהלוגו שלכם יהיה כתוב בפונט שכל אחד יכול ליצור העתק שלו בדקה עבודה.

לוגו טיפוגרפי (שם בלבד)

לוגו טיפוגרפי הוא לוגו "פשוט" בו שם העסק כתוב בצורה פשוטה, ללא צורה נלווית. הוא לרוב משרת מותגים בעלי בטחון עצמי גבוה מכיוון שהוא לא "פשוט" ולא מתאמץ. דוגמאות לחברות בעלות לוגו טיפוגרפי מהארץ הן קסטרו, ורנואר, ובחו"ל תמצאו את הוגו בוס, דיור, ברברי וחברות רבות נוספות.
כמו שאתם יכולים לראות, לוגואים טיפוגרפיים נמצאים בשימוש רחב מאוד בתעשיית האופנה, אבל הם מתאימים לכל תחום ולכל סוגי העסקים.

עיצוב לוגו וקו עיצובי לעיצוב פנים ומעצבת שמלות כלה (בת-אל נבון | שרי יברוב)

למה לכם להשקיע בעיצוב לוגו לעסק?

על פניו, נשמע כאילו עיצוב לוגו לעסק הוא מותרות. בית עסק הרי יכול להסתדר בלי לוגו, יכול לנהל שיחות מכירה עם לקוחות, וגם לספק את המוצרים שלו בלי שהלקוח התעכב על האלמנטים השונים בעיצוב הלוגו.

אלא שתהליך יצירת לוגו לעסק הוא הרבה מעבר לכישרון עיצובי של איש מקצוע כזה או אחר.

הביטו ימינה ושמאלה ותראו איך השחקנים האחרים בסביבת התחרות שלכם עושים שימוש בלוגו.

הם מטמיעים לוגו על נייר המכתבים שלהם, על כוסות ממותגות, בקמפיינים שהם מנהלים בסושיאל, ובאתר האינטרנט שלהם, במנוע החיפוש, בשלט הממוקם מחוץ לעסק, במדבקות לרכב שנמסרות לעובדי העסק ועוד.

ועכשיו, שאלה, ותענו לעצמכם עם יד על הלב: כאשר כל המתחרים הרלוונטיים שלכם ממתגים את עצמם ומבדלים את עצמם מהשאר, אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לעשות זאת?

אז הנה כמה סיבות שבגללן עסקים בוחרים לעצב לוגו עבור העסק:

לוגו אחראי על יצירת רושם ראשוני גבוה

כאשר לקוח נכנס אליכם לבית העסק, בין אם מדובר בסניף פיזי ובין אם מדובר באתר האינטרנט שלכם, הוא לא זקוק ליותר מכמה שניות כדי לגבש רושם ראשוני ולחוות דעה על העסק.

כשהרושם הראשוני הזה הוא לא טוב – יהיה לכם קשה הרבה יותר למכור ללקוח הפוטנציאלי הזה.

תצטרכו להשקיע הרבה יותר זמן בשיחות מכירה, הרבה יותר זמן בשכנוע, והרבה יותר משאבים, שכידוע, היו יכולים להיות מופנים להשקעה במכירה ללקוחות נוספים.

לעומת זאת, כאשר לקוח מקשר את הלוגו המיוחד שעיצבתם אל ההיכרות החיובית שלו עם המותג, הוא בשל הרבה יותר לבצע התקשרות מולכם כבעלי עסק, והדרך להמיר אותו ממתעניין ללקוח משלם היא קצרה הרבה יותר.

ייחודיות

יצירת לוגו לעסק צריכה בראש ובראשונה לייצר את הבידול שלכם מול סביבת התחרות.

למה שהלקוח הפוטנציאלי יבחר לרכוש מוצרים או שירותים דווקא מבית העסק שלכם? האם אתם מציעים משלוחים מהירים יותר? מחירים נוחים יותר? פריסה ליותר תשלומים? מוצרים באיכות גבוהה יותר? האם אתם הגדולים בשוק? האם אתם שחקנים חדשים ורעננים?

עיצוב לוגו הוא דרך נהדרת לחבר את המסר הזה לקהל הלקוחות שלכם.

נראות

בסופו של יום, אתם רוצים להרחיב ולשפר את הנראות שלכם במרחב עד כמה שאפשר.

לוגו לעסק שמעוצב בצורה מקצועית עושה בדיוק את זה: הוא מספר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם שבית העסק שלכם פעיל כאן, מבלי להטריח אותו במידע רב.

לדוגמה, אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם גולש כרגע ברשת חברתית, ולפתע מופיעה מודעה מטעמכם, הלקוח הפוטנציאלי זקוק ללא יותר משבריר שנייה כדי לזהות את הלוגו שלכם, ולהבין האם הצעת הערך שלכם מתאימה לו בפרק הזמן הזה או לא.

עיצוב כרטיס ביקור קלאסי ליונוסוב נדל"ן
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור (יונוסוב נדל"ן | משרד תיווך)

מקצועיות

כשבית עסק פועל בלי לוגו מעוצב, הדבר יכול להעיד שמדובר בבית עסק חדש, שלא צבר מספיק ניסיון בתחום, שהוא טרי, או שהוא קטן מידי כדי להשקיע במיתוג העסק.

אותו אפקט קורה כשלוגו נראה חובבני או לא תואם את איכות ורוח העסק.

עם כל הכבוד לבתי עסק מסוג זה, לקוחות לא מעוניינים לקנות מהם.

לקוח רוצה לקנות מוצרים או שירותים מבית עסק שהוא יודע שיעניק לו גב, שיש לו תשתית לתמיכה, תיקון או טיפול במקרה של תקלה. בית עסק שאליו יוכל להחזיר את המוצר במידה שזה מקולקל.

לוגו לעסק מעיד על רמה מסוימת של בשלות של העסק שהיא כה חשובה במקרה הזה.

לוגו מעיד על אמינות

אחת הסוגיות שמעסיקות הכי הרבה בעלי עסקים שמעוניינים לייצר מכירות אונליין היא הגברת האמון של הלקוח הפוטנציאלי בעסק.

באינטרנט, הרבה יותר קשה להבין מי בפועל עומד מאחורי העסק.

לא תמיד הנציג איתו ידבר הלקוח יהיה נציג אנושי. בחלק מן המקרים הוא ידרש להשאיר פרטים כדי שבית העסק יחזור אליו בשלב מאוחר יותר.

אופן העבודה הזה מצריך בתי עסק למצוא דרכים משוכללות כדי להגביר את האמון של הלקוח בעסק. אחת הדרכים האלו, כאמור, היא עיצוב של לוגו איכותי.

לוגו משפר המרות ומגדיל הכנסות

את היתרון הזה של שימוש בלוגו שמרנו לסוף, למרות שהוא מהווה את הליבה לפעילות העסקית: הגדלת המכירות, הגדלת הרווחים, הגדלת המחזור.

לוגו לעסק הוא כלי אפקטיבי ביותר לשיפור המכירות בעסק.

העובדה שהוא מייצר אמון, שפה אחידה, ממתג את בית העסק, ומשדר ללקוח שמדובר בבית עסק יציב, איכותי, שלא יסגר מחר, תורמת בצורה משמעותית להגדלת המכירות של העסק.

לפרטים ולהצעת מחיר

איך משתמשים בלוגו?

איפה ממקמים לוגו לעסק? התשובה היא – בכל מקום שאפשר. מה שכן חשוב הוא לוודא מול מעצב הלוגו שהוא יתאים למוצרים הנלווים השונים:

  • שלט לעסק – אם בית העסק שלכם מנהל סניפים פיסיים, מיקום אסטרטגי ומרכזי הוא השלט לעסק שנמצא מחוץ לחנות, ומסביר לצרכנים לאן הם הגיעו.
  • סושיאל – אם אתם מנהלים קמפיינים בסושיאל – לוגו הוא כלי משפר המרה שיעזור לכם להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לכם.
  • נייר מכתבים – רוצים לשדר מקצועיות ורצינות? לוגו על נייר מכתבים שתמסרו ללקוח הוא דרך מצויינת להגביר את האמון שהלקוח רוחש לכם. נייר מכתבים מעוצב משדר עוצמה והוא פרסומת לכל דבר ועניין.
  • מעטפה – מעטפה ממותגת היא דרך מעולה לבדל את עצמכם מעסקים אחרים. אתם בטח מזהים את המעטפה של הבנק שלכם או של חברת הסלולר, ויש סיבה למה החברות האלו משקיעות במיתוג המעטפה שלהן. מעטפה מעוצבת עם הלוגו שלכם תיצור רושם גבוה אצל הלקוח ותשים אתכם בליגה של הגדולים.
  • חולצות – כמו מדבקות על רכבים, גם חולצות שמחולקות לעובדים יכולות לההפך לשגרירות הכי טובים של העסק…
  • כוסות קפה – צרו חיבור של העובדים והאורחים של בית העסק למותג. רגעי קפה הם רגעים אינטימיים, והם יכולים להתאים במיוחד לעסקים שמעוניינים לתפוס את תשומת הלב.
  • מייל – לחתימה מלווה בלוגו בתחתית המייל ישנה חשיבות למקצועיות שאתם משדרים בשם המותג…
  • מדבקות לרכב – העובדים שלכם נוסעים ברחבי הארץ? למה שלא תנצלו את הכוח האדיר הזה ואת החשיפה הגאוגרפית הגדולה כדי לשפר את הזכירות של המותג שלכם?
  • כרטיס ביקור דיגיטלי – מניסיון אישי שלנו, כרטיס ביקור דיגיטלי של עסק בלי לוגו או עסק שיש לו לוגו מיושן אף פעם לא ייראה אותו הדבר כמו כרטיס ביקור של עסק ממותג.

מה התהליך של עיצוב לוגו לעסק?

אם קיבלתם החלטה שאתם מעוניינים לשפר את הביצועים של העסק, לחבר ולרתום את העובדים, הלקוחות והספקים, ולשדר מקצועיות ורצינות בסביבת התחרות המתהדקת, ודאי שאלתם את עצמכם איך נראה תהליך של עיצוב לוגו לעסק.

כדי לייצר תהליך איכותי, נעבור, עד לקבלת התוצר הסופי – לוגו מעוצב לעסק – 6 שלבים שונים:

שיחת היכרות עם יועץ שיווק

בשלב זה נכיר אתכם כבעלי עסק, נשמע מה חשוב לכם, מול מי אתם מתמודדים, מהו הערך המוסף הייחודי שאתם מביאים אתכם לעסק, מהן הציפיות שלכם מן התהליך, וגם נוודא שיש חיבור טוב, ווייב טוב (שהם חשובים הרבה יותר מכל פרמטר אחר להצלחת הפרויקט הזה).

הבנה של העסק והשירותים או המוצרים שהוא מציע

כאן ננסה למפות את הבידול שלכם בסביבת התחרות: מהו היתרון היחסי שלכם, אילו שירותים אתם מציעים, האם אתם מציעים שירותיים ייחודיים שהמתחרים שלכם לא מציעים, כמה זמן פעיל העסק, כמה לקוחות יש לו, מה חתך הגילאים של הלקוחות שלכם, האם הלקוחות הינם לקוחות חוזרים או מזדמנים.

מי קהל היעד

כאן נרד לעומק כדי להבין טוב יותר את קהל היעד של העסק. למי העסק פונה? ללקוחות צעירים או ללקוחות מבוגרים? ללקוחות תפרנים או לקוחות מבוססים? מהי רמת ההשכלה של הלקוח הממוצע של העסק? עד כמה הלקוח נדרש להתחבט ולהחליט לפני שהוא מתקשר מול בית העסק? בן כמה הלקוח הממוצע? ואולי זו בכלל לקוחה, משום שבית העסק פונה בעיקר לבנות המין היפה?

ערכי המותג

מה אתם, כבעלי עסק מנסים לשדר? האם אתם חדשניים בתחום? פועלים באופן מסורתי ושמרני? רוצים לשדר עוצמה? מעוניינים לפנות אל קהלים שמחפשים משהו אחר, נישתי?

בחירת הטקסט שיופיע בלוגו

אחד האתגרים המרכזיים הוא לחלץ מתוך כלל הערכים של המותג את אלו החשובים ביותר, כדי לשלב אותם בצורה חכמה בלוגו של המותג.

מטבע הדברים, בשל הגודל של הלוגו והפריסה שלו על מוצרים שונים, השטח השמור לטקסט שאמור להיות מודפס בסמוך ללוגו הוא מצומצם.

בחירה של המילים הנכונות שתייצגנה בצורה הטובה ביותר את קשת הערכים של המותג היא כבר אומנות.

כמו כן, החלטה נוספת שתצטרכו כבעלי עסק לקבל, היא באיזו שפה תהיו מעוניינים לפנות ללקוחות שלכם באמצעות הלוגו.

בחירת צבעים ללוגו ולמיתוג

מעבר לעיצוב הצורני ושילוב הטקסט – צבע לוגו צריך להתאים גם לצבעי המותג. בתהליך העיצוב והיצירה של לוגו לעסק – חשוב יהיה לבחור היטב את הצבעים בהם יוטמע הלוגו במקומות האסטרטגיים עליהם דיברנו כאן.

מה חשוב לדעת כשמעצבים לוגו עבור העסק?

אם כבר יצאתם לדרך, ובחרתם להתחדש בלוגו עבור בית העסק שאתם מנהלים, ודאו שאתם לא מפספסים את המרכיבים הבאים:

קיום שיחת אפיון ראשונית

כדי שתוכלו ליהנות מלוגו שעוצב בהתאם לצרכים הייחודיים של בית העסק שלכם, חשוב יהיה שתשקיעו את הזמן הדרוש בשיחת אפיון ראשונית.

בשיחה הזאת צריכים לעלות כל האתגרים, הרצונות, וההתייחסויות הספציפיות, שיעזרו לכם לדייק את התוצר הסופי בו אתם מעוניינים.

עבודה מול איש שיווק היא יתרון עצום לעומת עבודה מול מעצבת. בעוד מעצבת אולי תייצר לכם לוגו שאתם אוהבים, אפיון מיתוג מקצועי של איש שיווק יבטיח לכם לוגו שנכון ומדויק עבורכם, כזה שיתורגם לעלייה בהכנסות שלכם.

ייחודיות

אל תשכחו שמטרתו הראשונית של עיצוב לוגו לעסק היא לבדל אתכם מסביבת התחרות.

אם תייצרו לוגו שמזכיר מאוד את המתחרים שלכם, אתם עלולים ליצור יותר נזק מתועלת, לכן, חשוב יהיה למפות, יחד עם איש המקצוע, את הערכים בהם אתם מבקשים לבדל את עצמכם.

עיצוב גלויות עם הלוגו החדש של עורך דין אבישי שולב
עיצוב לוגו לאבישי שולב | משרד עורכי דין

זכויות יוצרים על האלמנטים והפונטים המרכיבים את הלוגו

בתהליך ייצור של לוגו לעסק עושים בעלי המקצוע שימוש באלמנטים שונים, כמו תמונות, עיצובים, צורות או פונטים שעלולות לחול עליהם זכויות יוצרים.

כאשר אתם מתקשרים מול בעל מקצועי, ודאו מולו כי הוא מודע לעניין, ולא חושף אתכם לתביעות עתידיות, שיעמידו את העסק שלכם בסכנה.

אם לא ברור כמה הנושא הזה מהותי, הנה סעיף מתוך "חוק העיצובים" שמסדיר את נושא זכויות היוצרים בכל הקשור לעיצובים גרפיים – "בתובענה על הפרת עיצוב, רשאי בית המשפט, על פי בקשת התובע, לפסוק לתובע, בשל כל הפרה, פיצויים בלא הוכחת נזק בסכום שלא יעלה על 100,000 שקלים חדשים."

קבלת קבצי המקור

שילמתם עבור עיצוב לוגו לעסק? ודאו כי בנוסף ללוגו המעוצב אתם מקבלים את כלל קבצי המקור, כך שאם תבחרו בעתיד לערוך את הלוגו או לבצע בו שינויים, תוכלו לעשות זאת בלי תלות באיש מקצוע כזה או אחר.

נשמע מובן מאליו – אבל זה לא.

התאמה הלוגו למוצרים משלימים

לכל בית עסק המאפיינים הייחודיים לו, והאביזרים הרלוונטיים לקהל הלקוחות שלו, בהם ניתן לעשות שימוש כדי לייצר את החיבור המפרה בין הלקוחות לבית העסק.

כאשר אתם פועלים לעיצוב לוגו עבור העסק, ודאו כי הוא תואם את אסטרטגיית המוצרים המשלימים שלכם, וניתן יהיה לעשות בו שימוש בהדפסה על חולצות, כוסות, מדבקות, ועוד.

באחת העבודות שלנו עיצבנו לוגו לצימר וידענו שהלקוחה רוצה לייצר חלוקים עם רקמה של הלוגו. כשהעברנו לה את קבצי המיתוג יצרנו קובץ מיוחד ספיציפי שמיועד לרקמה שהקווים בו היו עבים יותר מהלוגו המקורי מכיוון שאי אפשר לרקום על חלוק קווים דקים מדיי.

גם כאן, עבודה עם חברה בעלת ניסיון בעיצוב ומיתוג היא יתרון גדול.

עיצוב לוגו - סיכום

יצירה ועיצוב של לוגו לעסק הם הרבה יותר משימוש באלמנט גרפי כדי להגדיל את הנוכחות של העסק. לוגו צריך להיות חלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה השיווקית של העסק, ולהתכתב עם הצרכים של הלקוחות, וכמובן עם סביבת התחרות.

העבודות המוצגות בעמוד זה הן חלק קטן מחבילות המיתוג העסקי שיצרנו ללקוחות Get Marketing המשלבות לוגו לעסק, ניירת מכתבים משרדית, מעטפות ממותגות, חתימות מעוצבות למייל ועוד.

בין אם מדובר בעיצוב לוגו לעורך דין או לפילאטיס מכשירים בפתח תקווה – תהליך עיצוב לוגו לעסק תמיד צריך לשלב איש שיווק עם ניסיון והבנה של עולם הפרסום, אפיון מקצועי ומעצבת גרפית מנוסה.

הלוגו מייצג את העסק שלכם, ואת השירות שאותו אתם מציעים ללקוח. הדבר שאליו אנחנו שואפים, הוא לגרום ללקוח לעצור לרגע ולהגיד "זה העסק שאני רוצה לעבוד איתו" – וזו בדיוק ההתמחות של צוות המיתוג שלנו.

להצעות מחיר לעיצוב לוגו ולמיתוג עסקי מקצועי שירים לכם את העסק השאירו לנו פרטים ונעשה שיחת היכרות.

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן