הבלוג של גט מרקטינג - כרטיס ביקור דיגיטלי

התנהלות עסקית בזמן מלחמה – טיפים שיעזרו לכם לשרוד את התקופה הקשה

שיתוף

בימים קשים אלו כשמדינת ישראל נמצאת בשעת מלחמה והראש טרוד במחשבות על כל ההרוגים והחטופים שלנו, עשרות אלפי בעלי עסקים מודאגים מאיום נוסף שלא הרבה מדברים עליו או מבינים אותו – האיום הכלכלי.

מצד אחד קשה מאוד לחשוב על פרנסה בתקופה כל כך כואבת, אבל מצד שני, להביא הביתה אוכל ולשלם שכירויות ומשכנתא זה דאגה לא פחות חשובה. אלפי בעלי עסקים הם מפרנסים יחידים ואיבוד מקור הפרנסה עבור הוא גזרה קשה מאוד, כזו שתשפיע עליהם שנים קדימה.

בעוד עסקים שהפעילות שלהם הייתה טובה ויש להם רזרבות בבנק, והם אולי יכולים לספוג חודש של אי פעילות, ישנם המון עסקים שאפילו שבועיים ללא עבודה יכולה לגרום להם לסגירה סופית. במקביל לאובדן ההכנסה, הם עדיין צריכים לשלם שכירויות, ההלוואות ממשיכות לרדת, עדיין צריכים לתת שירות ללקוחות הקיימים שלה וכך הלאה.

כחברה שנותנת שירות לעסקים, אנחנו רואים את המצוקה שלא הרבה מדברים עליה, או בכלל מודעים אליה.

כתבנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשרוד את התקופה הקרובה. כמובן שכל עסק הוא שונה, אז אתם יכולים לקחת מכאן את מה שרלוונטי אליכם.

1. שירות ואספקת מוצרים ללקוחות קיימים:

וודאו שאתם מחוברים למייל או לוואטסאפ שלכם, בהתאם למקום אליו הלקוחות שלכם פונים לשירות לקוחות, ונותנים מענה מהיר ככל האפשר.
אם אין לכם יכולת לטפל בפניות של לקוחות, בין אם העסק סגור, אם אתם מגוייסים לחזית או שהמצב הנפשי שלכם לא מאפשר לכם לעבוד, צרו איתם קשר במהירות האפשרית ותנו להם עדכון על המצב.

2. לקוחות חדשים ועסקאות חדשות:

למרות שאין הרבה פניות מלקוחות חדשים, ודווקא בגלל זה, טפלו בכל פניה שמגיעה אליכם בצורה הטובה ביותר.
מענה מהיר ואיכותי בטלפון ובהודעות, שליחה של כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם בסיום שיחה, פולואפ בזמן שקבעתם וכיוצ"ב.
בתקופה כזאת כל עסקה חשובה.

3. וואטסאפ עסקי:

אם אין לכם וואטסאפ עסקי אז עכשיו כדאי שיהיה לכם.

וואטסאפ עסקי מאפשר לכם בין היתר להכניס הודעת פתיחה קבועה שם תוכלו לעדכן על מצב העסק שלכם, שעות פעילות, וקישור לכרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם כדי שהלקוח יוכל לקבל עליכם פרטים נוספים ועל ידי כך לחזק את המותג שלכם. זו פעולה שתעזור בהמשך כלל שתתמידו בה.

4. התנהלות נכונה עם ספקים:

נתחו מחדש את מצב העסק ודברו עליו עם הספקים שלכם.
ספק יכול להיות בעל הנכס שממנו אתם משכירים את המקום, איש הפרסום שלכם, ספקי ציוד וכו'.

זו תקופה שבה צריך לעבוד בשיתוף פעולה ובצורה כזו שתשמור על היחסים התקינים שלכם עם הספקים לטווח ארוך.
חשוב שתזכרו שגם הספקים שלכם הם בעלי עסקים ועל כולם עוברת תקופה לא קלה. דברו ביניכם, ותראו איך אפשר לעזור ולבוא אחד לקראת לשני.

5. שינוי או קיצוץ בקמפיינים:

התאימו את תקציב הפרסום שלכם מחדש לפי כמות הפניות והתעיינות בשירות אותו אתם מציעים. במידת הצורך, ואם אין ברירה – תסגרו את הקמפיינים והפרסומים. תפעלו בצורה מחושבת ולא נואשת, לבזבז כסף סתם לא ייתן לכם כלום.

בנוסף, התאימו את תכני הפרסום לתקופה. וודאו שאתם משווקים את המוצרים והשירותים הנכונים, שהטקסטים שלכם מותאמים למצב ואל תעשו ניצול ציני של המצב כי לקוחות יראו את זה בעין לא יפה.

6. קיצוץ בהוצאות מיותרות:

סעיף קצת קשוח, אבל אנחנו לא יודעים כמה זמן המצב הזה ימשיך וצריך להיערך בהתאם.
תשתדלו להפחית עם הזמנות אוכל מבחוץ, שריפת דלק מיותר, קניית דברים לא מחוייבי המציאות כמו טלפון חדש, בגדים חדשים וכו'.

אלו זמנים קשים והצטמצמות היא דבר חשוב, בשיקול דעת ובצורה מחושבת כמובן.

7. טפלו במשימות שדחיתם בעבר:

עבודות ניירת, בירוקרטיה, כתיבת תכנים שיווקיים, צילום תמונות ואפילו סידור העסק.
כל משימה שלא היה לכם זמן לטפל בה בשגרת החיים האינטנסיבית שלפני המלחמה – עכשיו זה הזמן.

בעזרת השם עוד נחזור לשגרה שלנו – וצריך לתכנן קדימה ולשפר בעסק את הדברים שאנחנו כן יכולים, הדברים שכן נמצאים בשליטה שלנו.

8. היו קשובים לסביבה שלכם ועזרו לזולת:

הסעיף הזה נשמע קצת כללי, והוא באמת כזה.
היו קשובים לכל מי שמסביבכם – לקוחות, ספקים, משפחה, חברים, עובדים, שכנים. נסו לעזור למי שאפשר, אפילו בדברים קטנים. לבשל לחיילים, לתרום, לעזור לשכנים – כל דבר שתוכלו לעשות או לתת יהיה מבורך.

ההתנהלות שלכם עם האנשים שמסביבכם תשפר לכם את מצב הרוח, תחזיר לכם שליטה על החיים שלכם וכתוצאה מכך גם הפעילות העסקית שלכם תשתפר.

9. שמרו על הבריאות הנפשית שלכם:

הימנעו מסרטונים של זוועות ככל האפשר, תשתדלו לא להיות צמודים לאתרי וערוצי חדשות – זה לא תורם לכם כלום, תתעסקו בפעילת שמשמחת אתכם ותהנו מהמשפחות ומהילדים שלכם.
אם אתם במצוקה רגשית, ברשת תמצאו הרבה בעלי מקצוע שמסבירים איך להתמודד עם המצב, ובמקביל ישנם מוקדי תמיכה שאפשר לפנות אליהם.

המורל והמיינדסט שלכם חשובים מאוד וישפיעו על הדרך בה אתם מתפקדים היום ובהמשך הדרך. בחזית או בעורף, שמרו על הבריאות שלכם.

מקווים שהצלחנו לעזור קצת.

שיהיו לנו בשורות טובות אמן, ושכל חיילינו יחזרו הביתה בשלום.

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן