כרטיס ביקור משמש לכל עסק ככלי שיווקי רב עוצמה, וכדי שהכרטיס יהיה כמה שיותר אפקטיבי מבחינה שיווקית – עליו להיות מעוצב בהתאם. נכון לומר כי המטרה המרכזית של עיצוב כרטיס ביקור היא לאפשר לאנשים המחזיקים בו כמו ספקים, לקוחות, משקיעים וגם לקוחות מתעניינים פוטנציאליים לקבל מידע תמציתי על העסק, וליצור קשר חוזר או ראשוני במגוון דרכים.
אך יחד עם זאת יש לזכור כי כרטיס הביקור מציג מידע כללי ורלוונטי על העסק, ולכן ככל שמידע זה יוצג באופן ייחודי ומעניין כך גם הוא יתרום הרבה יותר מבחינה שיווקית.
עיצוב דו צדדי
כרטיס הביקור כולל שני צדדים, דבר המאפשר מגוון רחב של אפשרויות עיצוב ונראות מיוחדת ומרשימה. כרטיסי הביקור הסטנדרטיים מכילים לרוב את פרטי העסק המופיעים בשני צדדי הכרטיס באופן זהה, שזהו מראה בנאלי ודי משעמם שאיננו מנצל את התכונות השיווקיות של כרטיס הביקור. ההמלצה היא להתאים עיצוב שונה וייחודי בכל אחד מצידי הכרטיס, כאשר הלוגו של העסק מתנוסס באופן בולט ומושך את העין מצידו האחד.
עיצוב לוגו קליט ומעניין
כאמור, הלוגו של העסק מוכרח להיות כמה שיותר בולט בכרטיס הביקור, כיוון שמדובר בכרטיס קטן יחסית שמכיל מידע חשוב אך מוגבל במקום. אם לעסק אין לוגו, זה הזמן לעצב לוגו ייחודי ומעניין שיתאים לאופי העסק.
המטרה היא להציג כמה שיותר מידע רלוונטי בכרטיס הביקור, אך מצד שני לא להעמיס בפרטים וכך בתוכן שמופיע על גבי הכרטיס – דבר העלול ליצור חוסר סדר ונראות לא נעימה לעין. משום כך הלוגו של העסק צריך לתפוס את מרבית המקום בכרטיס הביקור. זכרו כי סמל ויזואלי צבעוני הינו קליט הרבה יותר לעומת טקסט מעוצב ככל שיהיה.
עיצוב טקסט מיוחד
הטקסט המופיע על גבי כרטיס הביקור מציג את פרטי העסק העדכניים כמו שם החברה, כתובת העסק, מספרי טלפון ליצירת קשר, אתר אינטרנט ופרטים נוספים אחרים שצריכים להיות נגישים עבור הקהל הרחב. כאמור הטקסט הוא אחד מהאלמנטים הפחות בולטים בכרטיס הביקור, לעומת הלוגו הצבעוני, וכדי שהוא יצור עניין ויבלוט כמה שאפשר כדאי לבחור גופן מיוחד לטקסט.
עיצוב צורת אותיות נעשית על ידי מעצבים גרפיים מקצועיים, שיוכלו לעצב את הטקסט באופן ייחודי שיתאים באופן מושלם למיתוג העיקרי של העסק.
יצירתיות היא המפתח לעיצוב כרטיס ביקור מרשים
בשורה התחתונה העיצוב של כרטיס הביקור הוא זה המייחד אותו. חשוב להתאים את העיצוב של כרטיס הביקור לאופי ולייחודיות של העסק, כדי שהוא יצליח להעביר את הרושם הנכון לאנשים המחזיקים בו וישכנע אותם ללא מילים ליצור קשר, לבצע רכישה, לשתף עם מכרים וקולגות או לקפוץ לביקור נוסף בחברה.