הבלוג של גט מרקטינג - כרטיס ביקור דיגיטלי

לא-גו: 5 טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן עם עיצוב לוגו

שיתוף

5 טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן עם עיצוב לוגו

לעתים זה הרעיון, לפעמים הביצוע ולא אחת שניהם יחד: לצד לוגואים שקולעים ועומדים בציפיות, ישנם לא מעט לוגואים מפוספסים שמפספסים.

על מנת שהלוגו שלכם ישתייך לקבוצה הראשונה והנחשקת, רצוי שתכירו את הטעויות הנפוצות שאפשר לעשות בקלות, כך שלא תעשו אותן בעצמכם.

1. עיצוב לוגו על בסיס תבניות עיצוב מוכנות

ישנה רק טעות אחת גדולה יותר מלעצב את הלוגו לבד: לעצב לוגו על בסיס תבניות עיצוב קיימות. ועל מה אנחנו מדברים? תוכנות העיצוב החינמיות מציעות למשתמשים תבניות עיצוב בסיסיות עליהן ניתן "להלביש" אלמנטים שונים.

כפי שאתם בטח מתארים לעצמכם, בעלי עסקים שבוחרים לצעוד בנתיב "העיצוב העצמאי", נוטים לעצב לפיהן ("הו, זו תבנית יפה! אוסיף את שם העסק שלי והנה לי – לוגו!").

התוצאה? לוגו נטול ייחוד במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב לוגו שדומה לעוד עשרים אחרים.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור לשף אבי מילר

2. לתת לבת הדודה (שהיא החברה הכי טובה שלכם), לעצב לכם לוגו

עובדה: פתיחת עסק חדש מותנית בהשקעה כספית גדולה. מכאן, שכל הוצאה שתוכלו לחסוך, תשמחו לחסוך.

השאלה הגדולה: באיזה מחיר? הטעות הראשונה שתוכלו לעשות היא להפקיד את מלאכת עיצוב הלוגו בידיו של אדם קרוב אליכם – מבת הדודה האהובה ועד האח היקר לכם שעוסקים בעיצוב גרפי.

לא שאנחנו מפקפקים חלילה בכישרון העיצוב שלהם, אלא ביכולת שלכם להעביר להם ביקורת במידה שאכן תהיה כזו. חוסר הנעימות לבקש סבב ליטושים או פשוט לוותר על הסקיצה שהוצעה לכם, עלול להשאיר אתכם עם לוגו שאינכם שלמים איתו.

3. בהיר על בהיר, כהה על כהה

טעות נוספת שעלולה לפגוע באטרקטיביות הלוגו היא בחירת הצבעים. יש אינסוף צבעים שאפשר להשתמש בהם בעיצוב לוגו (הרי ישנם לוגואים בכל גוון וצבע), אך ישנם שילובים שאתם מוכרחים להימנע מהם. השילוב "הקטלני" ביותר הוא בהיר על בהיר או כהה על כהה.

לדוגמא: לוגו שהרקע שלו לבן עם כיתוב אפור בהיר, לוגו עם רקע שחור שהכיתוב עליו חום כהה וכן הלאה. ובקיצור: הקפידו על יצירת קונטרסט (ניגודיות) כך שהמלל יבלוט ויהיה קריא.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור לענבל אזולאי - המרכז לפילאטיס

4. בחירת הלוגו לגמרי לבד

קיבלתם סקיצות ואתם מרגישים שיש לכם את זה? מצוין, אך זה עדיין לא אומר שיש לכם את זה. טעות נוספת (ושכיחה) שתוכלו לעשות, היא לבחור את הלוגו מבלי לקבל עליו חוות דעת.

ומדוע חשוב לשמוע את דעתם של אחרים? משום שהיכולת שלכם להיות אובייקטיבים, עלולה להיות מוגבלת.

הציגו בפני 1-2 אנשים שדעתם מוערכת בעיניכם את הלוגו, ובקשו מהם חוות דעת אובייקטיבית. כך, במידה שמשהו בלוגו לא עובד, תוכלו לתקנו טרם פרסומו לקהל הרחב.


כדאי לבדוק:
כרטיס ביקור דיגיטלי

 

5. לאשר או לשלול לוגו מיד לאחר שמקבלים אותו

קיבלתם סקיצות ללוגו חדש? תנו לזה לרגע לשקוע. לפעמים לא קל לעכל שמהיום הלוגו הזה יהיה הפנים החדשות שלכם. אנחנו ממליצים לישון על זה לילה אחד.

מניסיון שלנו, אחרי לילה אחד לוגואים שקיבלו שלילי מוחלט הפכו להיות הלוגו המושלם, ולהיפך.

נח שן דוד עיצוב לוגו
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור לחייט נח שן דוד

והטעות השישית והגדולה ביותר? לא לעצב את הלוגו איתנו!

אהבתם את תיק עבודות המיתוג שלנו? השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם לבירור צרכים והצעת מחיר.

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן