הבלוג של גט מרקטינג - כרטיס ביקור דיגיטלי

למה לא רואים ביקורות חדשות בגוגל?

שיתוף

גוגל מפות, או "גוגל לעסק שלי" היא הפלטפורמה העיקרית להשאיר ולקבל המלצות מלקוחות.

הפלטפורמה הפכה להיות כלי מאוד חשוב בשיווק של כל עסק – ביקורות חיוביות עוזרות למשוך לקוחות חדשים ולסגור עסקאות, והן מופיעות בגוגל מפות ואפילו בתוצאות החיפוש בגוגל.

אם אתם כאן כנראה ששמתם לב שבחודשים האחרונים אין לכם המלצות חדשות בדף העסקי של גוגל. למרות שאתם יודעים בוודאות שהשאירו לכם המלצה, אתם לא רואים אותה.

למה זה קורה?

גוגל חוסמת ביקורות חדשות של עסקים

לאחר תחילת המלחמה באוקטובר 2023 משתמשים מחו"ל (בעיקר) השאירו אלפי דירוגים שליליים לעסקים בישראל במטרה להתנכל להם. כתוצאה מכך, גוגל החליטה לחסום זמנית את האפשרות לכתוב ביקורות ולדרג עסקים בישראל.

מניעת שימוש לרעה בפלטפורמה והגנה על שלמות הביקורות. חששו בגוגל שביקורות חדשות עלולות להיות מנוצלות לצורך:

  • הפצת תעמולה או דברי שטנה הקשורים למתיחות באזור.
  • פגיעה בעסקים ישראלים באמצעות ביקורות שקריות או שליליות במיוחד.
  • פרסום מידע רגיש או מזיק, כגון מיקום פיזי של עסקים או פרטים אישיים של לקוחות."

הפגיעה בעסקים:

למרות הכוונה הטובה להגן על עסקים ולמנוע שימוש לרעה, המהלך הזה גורם לפגיעה משמעותית בעסקים רבים, במיוחד בעסקים חדשים וקטנים.

עבור עסקים מבוססים עם מספר רב של ביקורות חיוביות, ההשפעה של חסימת הדירוגים פחות דרמטית. המוניטין שלהם כבר נבנה לאורך זמן, והביקורות הטובות הקיימות ממשיכות לתת להם יתרון ונראות. לעומת זאת, עסקים חדשים או קטנים שעדיין לא הספיקו לצבור ביקורות רבות, מוצאים את עצמם נפגעים באופן משמעותי יותר.

כשלעסק יש מעט ביקורות או אפילו אף אחת, לקוחות פוטנציאליים עלולים להתקשות לסמוך עליו ולבחור בו. חסימת האפשרות להשאיר ביקורות חדשות מונעת מעסקים צעירים לבנות את המוניטין שלהם ולמשוך לקוחות נוספים.

בנוסף, חשוב לזכור שגם עסקים ותיקים יותר עלולים להיפגע אם אין להם מספיק המלצות טובות שיאזנו ביקורות שליליות שכבר קיימות. במקרים כאלה, איסור על ביקורות חדשות "מקפיא" את הדירוג הנמוך ומקשה על העסק לשקם את התדמית שלו.

מתי יחזרו הביקורות?

גוגל ציינה שהיא "תעקוב אחר המצב ותחזיר את האפשרות לכתוב ביקורות כאשר תסתיים המתיחות ותירגע". כלומר לא ברור ולא ידוע מתי הביקורות יחזרו, אבל עם המצב הנוכחי נכון להיום (יוני 2024) נראה שזה עלול לקחת עוד חודשים ארוכים.

ומה עם כל הביקורות שהשאירו לי?

כרגע לא ידוע מה יהיה גורל כל הביקורות האמיתיות שהשאירו לעסקים מאז אוקטובר, אבל אנחנו מעריכים שיום אחד כל הביקורות שהשאירו לכם בחודשים האחרונים יופיעו בגוגל.

בעבר ראינו מקרים שביקורות לא הופיעו מ-2 סיבות – תקלה זמנית בגוגל, ומצב בו המון משתמשים מחליטים להתנכל לעסק עקב יחסי ציבור רעים (למשל מסעדה שהחליטה לגרש חייל באמצע מבצע צבאי).

בשני המקרים לא הופיעו ביקורות חדשות בגוגל, ולאחר תקופה מסוימת הביקורות חזרו להופיע כולל כל הביקורות האותנטיות שהושארו בתקופת ההקפאה / התקלה בגוגל.

אז מה עושים?

מהמצב הזה נסיק כמה מסקנות חשובות:

    1. אסור להסתמך על רשת חברתית כזאת או אחרת כמקור בלעדי לנוכחות דיגיטלית. היום אין ביקורות חדשות, מחר הם יכולים לחסום אתכם על הפרת מדיניות או פוסט שהם לא אהבו. אתר או כרטיס ביקור דיגיטלי הם חובה לכל עסק.
    2. כדאי לייצר יותר מדף המלצות אחד – אפשרות טובה אחרת חוץ מגוגל היא דף פייסבוק עסקי.
    3. לעסקים חדשים חשוב לייצר כמה שיותר ביקורות חיוביות בזמן קצר ככל האפשר. אתם לא יודעים מתי תהיה תקופה פחות טוב בעסקים וביקורות טובות מביאות יותר עבודה.
    4. תמשיכו לבקש המלצות מהלקוחות שלכם. אנחנו מעריכים שיום אחד הם יופיעו בדף העסקי שלכם.

אם המאמר הזה עזר לכם, נשמח שתשאירו לנו המלצה בגוגל.

תציינו שבאתם מהמאמר, וככה כשנראה אותה עוד כמה חודשים נעשה צילום סך ונשלח לכם שתראו שההמלצות חזרו 😄

דניאל בלגי

דניאל בלגי

דניאל בלגי, הוא מנהל השיווק של Get Marketing ומנהל הפרוייקטים של עבודות המיתוג של החברה

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן