לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן
ישנם עסקים שבוחרים במיקום מרכזי כדי למקסם את כמות הלקוחות והמכירות שלהם, עסקים שהמוצר או השירות שהם נותנים בעל מעורבות ריגשית נמוכה (פיצוציה / גלידריה / פנצ'רייה / קונדיטוריה וכו') יהיו ממוקמים בדרך כלל במיקום מרכזי עם נגישות ותעבורה גדולה של אנשים.
אין צורך לבצע מחקר שוק כדי לקנות את המוצר או השירות שלהם כי הנגישות למוצרים והשירותים היא בעלת ערך שמומר לעסקאות.
מכאן מגיע הביטוי המפורסם: "לוקיישן לוקיישן לוקיישן".
בעולם הוירטואלי, הרשתות החברתיות הן הרחוב, והלקוחות "חולפים" על פני מאות עסקים שונים כל יום.
עסק שמנגיש לקהל היעד שלו את המוצרים והשירותים שהוא נותן בצורה נוחה, פשוטה ויעילה יהנה ממכירות גבוהות יותר וחשיפה למגוון גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים מאשר עסק המציג את המוצרים והשירותים שלו באופן מסורבל ולא נגיש המצריך "מחקר" מעמיק יותר על מנת לגבש החלטת קנייה.
"נו, כל מה שהלקוח שלי צריך נמצא בפייסבוק" (או שלא)
באופן טבעי לקוחות פוטנציאלים נחשפים גם לרשתות החברתיות של העסקים שלנו.
כמובן שזה לא אומר שכל מי שנחשף יעשה לנו לייק לעמוד העסקי או ירים טלפון לרכוש מאיתנו מוצר או שירות מסוים.
לפני שהוא מחליט לפנות אלינו, הלקוח הממוצע עדיין צריך להבין את זהות העסק – מי אנחנו, מה אנחנו מוכרים להם, איך אפשר ליצור איתנו קשר בצורה קלה וכו'.
אנחנו צריכים לרכוש את האמון שלו.
ברגע שלקוח הפוטנציאלי יתעניין במוצר או בשירות שלכם, על מנת לגבש החלטת קניה הוא ייכנס לעמוד העסקי שלכם, ויתחיל לאסוף פיסות מידע ולהבין האם נוח לו לפנות אליכם או לרכוש מכם.
לקוח שיתחיל לנבור בעמוד הפייסבוק שלכם ימצא את עצמו מוצף במידע מיותר, למשל:
• שאלות ותגובות של אנשים שונים
• מידע שלא נגמר (כי תמיד יש עוד פוסטים לקרוא)
• המלצות של פייסבוק לעמודים של עסקים מתחרים (תודה רבה פייסבוק)
• קישורים לכתבות ולאתרים חיצוניים
• הסחות נוספות לא רלוונטיות לרכישת המוצר או השירות מכם
בסוף התהליך, הלקוח יסמן "לייק" ויעקוב אחרי הפעילות שלכם (במקרה הטוב) עד שישתכנע לפנות אליכם בעתיד, אם בכלל.
שימו לב, פייסבוק היא לא פלטפורמה לקבלת מידע על העסק אלא פלטפורמה למעקב אחר פעילות.
חשוב לזכור שחלון הקשב שאנו מקבלים מהלקוח קצר מאוד ולכן אנחנו צריכים למקד את כל המידע הרלוונטי שיועבר ללקוח הפוטנציאלי במקום אחד ובצורה מאוד ממוקדת וחכמה.
כרטיס הביקור הדיגיטלי של גט מרקטינג
כרטיס ביקור דיגיטלי הוא בדיוק ההבדל בין לקוח פוטנציאלי שממשיך לחקור לבין המרה לעסקה.
העובדה שדרך כרטיס הביקור הלקוח יכול בלחיצת כפתור לקבל פרטים ברורים ומדויקים – מי אתם, מה אתם עושים, איזה מוצרים או שירותים אתם מציעים, מה שעות הפעילות שלכם ואיך יוצרים איתכם קשר גורמת לכם להיות זמינים ברמה מיידית, ובמרחק לחיצת כפתור אחת מהלקוח ומהעסקה הבאה שלכם.
נזכיר שוב – שיווק הוא תהליך רוחבי וארוך טווח שמורכב מהמון פרטים קטנים.
לתת ללקוחות שלכם אופציה לקבלת פרטים ויצירת קשר מהירה וזמינה זה לא מותרות, זו החובה שלכם כבעלי עסקים ובדיוק בשביל עשיתם כרטיס ביקור דיגיטלי מקצועי ומדויק.
• כתבתם פוסט בפייסבוק? צרפו קישור לכרטיס הביקור בתחתית הפוסט
• העלתם תמונה לאינסטגרם? צרפו קישור לכרטיס הביקור בטקסט המצורף
• שולחים הודעה לרשימת תפוצה בווטסאפ? צרפו קישור לכרטיס הביקור שלכם
• קמתם בבוקר? כל השאר בונוס (אבל צרפו קישור לכרטיס כן?)
בקיצור, צרפו קישור לכרטיס הביקור שלכם בכל אינטרקציה שלכם עם הרשתות החברתיות והלקוחות כדי שהם יוכלו לקבל פרטים בצורה מהירה שממוקדת רק בכם וכדי שיוכלו לשתף את העסק שלכם עם חברים, משפחה וקולגות.
תעשו את זה בצורה עקבית במהלך כל השנה, והחשיפה המצטברת תעשה כבר את שלה.
בהצלחה❤️
– – –
יש לך כרטיס ביקור דיגיטלי של Get Marketing? הנה תזכורת למאמר הראשון שלנו בסדרה – "7 צעדים פשוטים לקידום העסק בעזרת כרטיס הביקור הדיגיטלי" שניתן לבצע בצורה עצמאית ולקבל חשיפה משמעותית נוספת במהלך השנה.
מאמר נוסף מועיל מאוד שאנו ממליצים לקרוא הוא איך עושים רשימת תפוצה בוואטסאפ שם תלמדו מה זה רשימת תפוצה, למה חשוב לעבוד עם רשימות תפוצה במיוחד לפני החגים ואיך משתמשים בה בצורה נכונה על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
רשימת תפוצה היא תהליך חינמי שיכול להכניס לכם עשרות עסקאות נוספות במהלך השנה, בהתאם לתחום העיסוק שלכם.
עדיין אין לך כרטיס ביקור דיגיטלי חכם ומקצועי של Get Marketing? לא טוב בכלל. כאן למטה משאירים פרטים, נשמח להכיר.