הקדמה:
התכונה אולי הכי חשובה אצל בעל עסק, היא היכולת לחשוב בצורה שקולה ואסטרטגית, ולהגיע לתוצאה הכי טובה בכל סיטואציה שאליה הוא נקלע. הטענה הזו מקבלת תוקף חדש בתקופה בה הרבה בעלי עסקים מורידים את הראש עד חלוף הסערה.
שמענו ישירות מכם כמה התקופה הזו פגעה בפעילות העסקית שלכם, וכעסק שנותן שירותים לעסקים אחרים (B2B) אנחנו יכולים להגיד לכם שאנחנו לא יוצאי דופן ואנחנו מרגישים את התקופה על בשרנו, אבל חשוב לדעת שהמצב הנוכחי הוא לא מצב נתון ויש לנו את היכולת לפעול ולשנות אותו. אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו, זה תלוי רק בנו.
במאמר הבא נלמד מדוע הצגה והנגשה של מידע מעודכן על פעילות העסק שלנו ללקוחות יחזקו את הקשר שלנו עם הלקוחות, יביאו לנו יותר עסקאות, ואיך אנחנו משתמשים במצב שונה ומאתגר כדי לעשות שיווק בזמן קורונה שיהיה חכם, שיביא לנו תוצאות גם בטווח הקצר וגם בטווח הרחוק.
1. אני רוצה את זה עכשיו!
המהירות בגישה למידע ולנתונים מהווה את אחת מקפיצות ההתפתחות האנושית המשמעותיות ביותר. אנחנו חיים בקצב אחר ממה שהיינו רגילים אליו לפני 5 שנים ובטח לעומת מה שהיינו רגילים אליו לפני עשור.
הגישה המהירה למידע מהווה סטנדרט שאליו התרגלנו. כשאנחנו נתקלים בקשיים להגיע למידע שאנחנו מחפשים זה מתסכל אותנו מאוד ואנחנו מגבשים דיעה שלילית לגבי הגורם שאמור לספק לנו את המידע הזה.
אנחנו הישראלים לקוחות עם דם חם ולא יכול להיות שאנחנו רוצים לרכוש מוצר ואנחנו לא מוצאים את הטלפון של העסק, או שאנחנו מחייגים ולא עונים לנו מיד. איך העזתם לא לענות לי???
2. התהליך בצד הלקוח:
נניח שלקוח פוטנציאלי חדש מחפש את העסק שלכם. הנחת המוצא היא שהלקוח הזה מתעניין ברכישה או שהוא רוצה לברר עליכם פרטים כמו שעות פתיחה, כתובת לניווט, מספר טלפון וכו'.
אם הוא מוצא אתכם ומגיע למידע שאותו הוא מחפש בקלות זה מייצר חוויית רכישה טובה שהלקוח ירצה לחזור עליה ולהמליץ לחברים. חיפשתי – מצאתי – רכשתי.
לעומת זאת כשאנו נתקלים בקושי לאיתור מידע אודות עסק, זה גורם לנו – הלקוחות פוטנציאליים המחפשים את המידע, לנטוש את העניין ולחפש חלופה שתנגיש את המידע והשירותים שאנחנו מחפשים ביעילות ובמהירות, במיוחד כאשר אנחנו לא מחוייבים לעסק או שירות ספציפי ויש לנו אפשרות לפנות לעסק אחר.
היכולת של בעלי עסקים לגייס לקוחות חדשים עולה בצורה דרמטית כאשר העסק שלהם נגיש ונמצא בקלות ברגע שמחפשים אותו בגוגל או ברשתות החברתיות, וכשהמידע שהוא מגיש ללקוחות שלו עדכני ומועיל.
3. הצורך במידע מהיר ומעודכן בתקופת הקורונה והסגר:
החשיבות בהנגשת מידע עולה במיוחד בתקופה הנוכחית כשהרבה בעלי עסקים לא בטוחים בעצמם האם העסק שלהם יכול לעבוד כרגיל ואם כן תחת איזה הגבלות ובאיזה פורמט. גם הלקוחות שלנו רוצים לדעת האם העסק שלנו פתוח, האם יש קבלת קהל והאם צריך להזמין תור / לתאם מראש, מה שעות הפעילות המעודכנות שלנו ופרטים נוספים. זו האחריות שלנו לתת להם את המידע שהם מחפשים במהירות ובצורה קלה ונוחה.
כשלקוח מחפש מידע אודות עסק ומגיע למידע לא עדכני ושגוי, הלקוח הפוטנציאלי לא רק "איבד עניין" אלא גיבש דעה שלילית על העסק. הזכרון האחרון שלנו מאיתנו יהיה "הפעם ההיא שניסיתי להשיג את המספר שלהם ולא מצאתי".
4. מה חשוב לעדכן בכרטיס הביקור:
כל המידע המופיע בכרטיס ביקור אלקטרוני ובכל פלטפורמה שלנו צריך להיות המידע המעודכן והנכון ביותר, אבל יש מספר פרטים בסיסיים חשובים במיוחד:
1. שעות פעילות – וודאו שהשעות הכתובות בכרטיס הביקור מעודכנות ובמידה ויש הסתייגויות תכתבו אותן – למשל, הגעה בשישי בתיאום מראש.
2. כתובת – וודאו שכפתור הניווט מוביל עד לחנייה שלכם ואל תתנו ללקוח להסתבך בכבישים אפילו דקה מיותרת מכיוון שלקוח שמפספס את הפנייה לחניה שלכם ונאלץ להסתובב ברכב עוד דקה מקשר את החווייה השלילית לעסק שלכם.
וודאו גם שכתובות העסק שלכם מופיעה גם במילים ולא רק בכפתור ניווט. יש לקוחות שרוצים לראות מה הכתובת כדי לשקול הגעה ולאו דווקא לנווט ברגע זה.
3. פרטי התקשרות אחרים – תנו ללקוח שלכם כל פרט התקשרות אפשרי: טלפונים, מייל, פקס, כתובת, שעות מענה טלפוני וכל העולה בדעתכם.
ללקוחות שונים צרכים שונים, ויותר חשוב, פרטי ההתקשרות המפורטים נותנים ללקוח תחושה שהעסק שלכם שקוף ולא מתחבא מאחורי שום פרט ככה שברגע שהם יצטרכו מכם שירות למשל הם יודעים שהם יוכלו להשיג אתכם בקלות.
4. עדכון רשימת השירותים של העסק – המון עסקים הוסיפו שירותים או מוצרים חדשים שמתאימים לרוח התקופה. עדכנו את כרטיס הביקור שלכם שיכיל את המידע המעודכן.
5. תמונות – אם יש לכם עבודות חדשות, פרוייקטים חדשים שביצעתם או שאתם סתם רוצים לרענן את הגלריה בכרטיס הביקור שלכם ואף פעם לא היה לכם זמן להתעסק עם זה – עכשיו זה זמן מעולה.
5. העדכון הכי חשוב - "עדכון קורונה":
העדכון החשוב מכולם הוא עדכון לגבי אופי פעילות העסק בתקופת הקורונה, אותו רצוי לשלוח בצורה יזומה ללקוחות שלנו ומיד נסביר כיצד.
מספר נקודות להתייחסות:
1. האם העסק פעיל / פתוח? שום דבר לא מובן מאליו וגם אנחנו בעלי העסקים לפעמים לא יודעים האם מותר לנו לפתוח את העסק או לא, בטח שהלקוחות שלנו.
2. האם יש הגבלות על שהייה או ביקור בבית העסק? עדכנו את הלקוחות האם יש הגבלה על כמות האנשים שיכולים לשהות בכל רגע נתון בעסק, האם צריך לתאם הגעה מראש, וכדומה.
3. אמצעי הגנה שננקטים בעסק: הצוות שלכם מקפיד על עטיית מסיכות? אתם מחטאים מוצרים מסויימים או משתמשים במוצרים חד פעמיים כדי לשמור על ההיגיינה ובריאות הלקוח? ספרו את זה ללקוחות, זה חשוב להם.
4. שינוי באופי השירות: פועלים במשלוחים בלבד? זמני האספקה משתנים? עדכנו בכרטיס הביקור כדי להקל על הלקוחות שלכם ולמנוע חווייה שלילית.
– – –
עדכון קורונה צריך להיות בפסקה אחת קצרה ופשוטה. תנו ללקוח תמונת מצב ברורה ותסירו חששות שעלולים להוות מכשול בפני הגעה לעסק או עסקה.
גם אם אין שינוי גדול באופי הפעילות שלכם, עצם הנגשת המידע והשקיפות הם אלו שיוצרים חווייה נעימה ללקוח ואת ההרגשה שאתם עושים מעל ומעבר כדי לתת לו את כל המידע שהוא צריך על מגש של כסף.
צעד זה לכשעצמו מהווה גם שיווק בתקופת הקורונה – להזכיר ללקוחות שהעסק שלכם עוד כאן.
6. עדכון הלקוחות דרך רשימת תפוצה בוואטסאפ:
באחד המאמרים האחרונים שלנו הסברנו איך עושים שיווק בוואטסאפ בעזרת רשימת תפוצה.
עדכוני קורונה הם הזדמנות מעולה ליצור קשר עם הלקוחות ולתת להם מידע מעודכן על פעילות העסק ולהזכיר להם שאנחנו קיימים ופועלים במלוא המרץ ועל הדרך לבקש מהלקוחות שלנו לשתף את ההודעה ואת כרטיס הביקור שלנו, ולקבל חשיפה נוספת ללקוחות חדשים.
חשיפה נוספת ללקוחות חדשים + חווית שירות נעימה ללקוח הקיים = שיווק בזמן קורונה הכי איכותי שיכול להיות (נוסחה מדעית ידועה).
שימו לב – צירוף כרטיס הביקור נועד לייצר עניין וחשיפה למותג, בטח כאשר אנחנו שואפים להגיע לעיניים חדשות ולייצר עוד עסקאות, אחרת היינו שולחים סתם הודעת טקסט.
זוכרים מה אמרנו בפעמים הקודמות? שיווק מורכב מהמון פעולות קטנות שאת הפירות שלהן נקצור בעתיד.
7. איך להכניס עדכון קורונה לכרטיס הביקור שלכם:
אנו מעודדים אתכם לעדכן את כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם (ולא רק בתקופה הזו) כדי לייעל את כרטיסי הביקור שלכם ולהביא לתוצאות טובות יותר ולעסקאות נוספות.
נשמח אם תעבירו לנו את המידע שתרצו לעדכן בכרטיס הביקור במייל מסודר. אנחנו יודעים כמה אתם אוהבים וואטסאפים ואיך אפשר להאשים אתכם, אבל אתם רוצים שההודעה שלכם תקבל התייחסות מהירה ולא תלך לאיבוד – מייל זה אחלה.
8. טמפלטים של הודעות מוכנות לשימוש:
במאמר הקודם שלנו כתבנו עבורכם טמפלטים לברכות לכבוד השנה החדשה וקיבלנו מבול של פרגונים (תודה רבה, גם למי שפרגן בלב).
הנה מספר הודעות מוכנות מראש שתוכלו להיעזר בהן להודעת התפוצה שלכם, מקווים שגם הפעם תוכלו לקבל רעיונות והשראה (דוגמאות להמחשה בלבד כמובן, לא לשכוח לעשות התאמה לפי הצורך):
. . . .
תחום הקוסמטיקה והביוטי:
לקוחות יקרות,
הקליניקה חוזרת לפעילות החל מיום ראשון ופועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
ההגעה בתיאום תור בלבד וניתן לקבל מידע על שעות הפעילות וליצור קשר דרך כרטיס הביקור שלי:
אור מלכה – טיפולי פנים מתקדמים
אשמח אם תעבירו ותמליצו לחברות ולמשפחה.
. . . .
מאמני ומאמנות כושר:
לקוחות יקרים,
הסטודיו שלנו פתוח גם בתקופת הקורונה ופועל תחת הנחיות משרד הבריאות.
לקבלת פרטים נוספים מעודכנים אודות אופי הפעילות שלנו ולהזמנות ניתן ליצור קשר דרך כרטיס הביקור שלנו.
רוניפיט גו – סטודיו לאימונים פונקציונליים ותזונה בטבריה
דווקא בתקופה זו חשוב לשמור על אורח חיים בריא ולחזק את המערכת החיסונית ובריאות הגוף כולו.
מצפים לראותכם, צוות המאמנים❤️
או:
לקוחות יקרים,
עקב הנחיות משרד הבריאות הסטודיו שלנו סגור לפעילות.
יחד עם זאת אנו עולות לאימונים בלייב בזום ללא עלות יחד עם המתאמנים שלנו על בסיס יומי.
עדכונים לגבי אופי הפעילות שלנו ופרטים מלאים ניתן ליצור קשר דרך כרטיס הביקור שלנו.
GALI'S – סטודיו לאימונים ואורח חיים בריא בקריות
בתקופה זו חשוב לשמור על אורח חיים בריא ולחזק את המערכת החיסונית ובריאות הגוף כולו – אל תזניחו את הבריאות שלכם.
ניפגש בזום – צוות המאמנות❤️
. . . .
משרדי עורכי דין:
לקוחות יקרים,
עקב פניות רבות של לקוחות רצינו להבהיר כי משרדנו פתוח ומקבל קהל בהתאם להנחיות ולמגבלות משרד הבריאות.
כל המידע המעודכן מופיע בכרטיס הביקור שלנו:
ערן וייסמן – עורך דין לתעבורה בעפולה
נשמח אם תעבירו את ההודעה למי שיכול להיעזר בשירותים שלנו, במיוחד בתקופה זו.
. . . .
צימרים ותיירות:
לקוחות יקרים,
עקב פניות רבות אנו שמחים לבשר כי אנו ממשיכים לעבוד למרות הקורונה ובכפוף לתו הסגול.
הצימר/מלון/חדר עובר חיטוי יסודי בין לקוח ללקוח והמגבות חדשות ולא עוברות לשימוש חוזר לאחר כביסה.
בנוסף, ניתן להגיע גם לצורך בידוד בכפוף להנחיות משרד הבריאות, אך יש צורך לעדכן בכך מראש.
כל המידע על הצימרים שלנו מופיע גם בכרטיס הביקור שלנו:
בקתות רינה ברמה – צימרים בגבעת יואב
נשמח אם תשתפו את המידע עם חברים ובני משפחה שמעוניינים לנפוש בארץ היפה שלנו😊
. . . .
הסעדה ומזון:
לקוחות יקרים,
עקב פניות רבות אנו שמחים לבשר כי אנו ממשיכים לעבוד במתכונת משלוחים ובכפוף לתו הסגול.
בנוסף הוצאנו ארוחת קומבו משפחתית מפנקת שתוריד את מפלס הפאניקה בבית😆
להזמנות ופרטים נוספים היכנסו לכרטיס הביקור שלנו:
הלגה – טוסט נקניק באר שבע
שיהיה בתיאבון, נשמח שתעבירו לחברים!
. . . .
חנות לציוד משרדי:
לקוחות יקרים,
עקב הקורונה אנו מבצעים שירותי משלוחים בלבד📝
לקבלת פרטים נוספים מעודכנים אודות אופי הפעילות שלנו ולהזמנות ניתן ליצור קשר דרך כרטיס הביקור שלנו.
מרכז הטונר והדיו – דיו וציוד משרדי בעפולה
נשמח אם תעבירו את ההודעה לקולגות ומשרדים אחרים אשר יכולים להיעזר בשירותים שלנו.
. . . .
רוצים טמפלט לתחום העיסוק שלכם? כתבו לנו בתגובות בפוסט הפייסבוק (קישור למטה)
9. צריכים עזרה / חוות דעת מקצועית?
אם אתם רוצים לקבל מאיתנו פידבק לגבי שיווק בתקופת הקורונה, תוכן ותקינות הודעות התפוצה שלכם אתם מוזמנים להוסיף את מספר הטלפון שלנו לרשימות התפוצה שלכם.
בכל פעם שאנחנו מקבלים הודעה כזו מכם אנחנו קוראים, ואם ראינו נקודה שדורשת התייחסות או שמשהו שאפשר לשפר אנחנו משתדלים לפנות בצורה יזומה ונותנים טיפ או שניים…
אל תשכחו לספר לנו בתגובות בפייסבוק איך השיווק בזמן קורונה עבד לכם!
בהצלחה!
צוות Get Marketing
הנה תזכורת למאמר הקודם שלנו בסדרה – "הטעות הכי נפוצה של בעלי עסקים ברשתות החברתיות".
2 דקות קריאה שיקלו על הלקוחות שלכם ליצור איתכם קשר ויכניסו לכם טראפיק נוסף במהלך השנה בלי מאמץ בכלל.
מעוניינים לקבל פרטים נוספים אודות כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק? מוזמנים ליצור איתנו קשר.