הבלוג של גט מרקטינג - כרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי, מיניסייט ואתר אינטרנט: יתרונות וחסרונות של כל אחד

שיתוף

הקדמה:

נוכחות דיגיטלית היא כבר מזמן לא עניין של מותרות. בעידן שבו יותר ויותר עסקים מעבירים את הפעילות שלהם לרשת, ומבצעים מכירות אונליין, נכס דיגיטלי שמאפשר ללקוחות פוטנציאלים לבצע אינטראקציה עם בית העסק הוא בבחינת חובה. אלא שבשנים האחרונות ניתן למצוא ברחבי הרשת סוגים שונים של נכסים דיגיטליים כאלו שמשמשים את בית העסק בפעילות השוטפת מול הלקוחות. במאמר הזה, נסקור שלושה סוגים של נכסים כאלו: אתר אינטרנט לעסק, מיניסייט, וכרטיס ביקור דיגיטלי.

1. אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא  הגדול והמורכב מבין השלושה. למעשה, כאשר מתייחסים לאתר אינטרנט, מתכוונים לאוסף של עמודי אינטרנט תחת כתובת דומיין אחת, שיש ביניהם קשר לוגי. אתר אינטרנט יכול להכיל חמישה עמודים ויכול גם להכיל אלפים רבים של עמודי אינטרנט שונים.

היתרונות באתר אינטרנט לעסק הם גדולים ומגוונים: אתר אינטרנט מציע את הפונקציונליות העשירה ביותר ללקוחות מבין הנכסים הדיגיטליים השונים. באמצעות אתר אינטרנט ניתן למכור ללקוח, לגרום לו להשאיר פרטים, לאפשר לו צפיה בהיסטוריית הזמנות, ללמד את הלקוח ולהעשיר אותו במידע רב, לשכנע אותו באמצעות טקסטים, תמונות וסרטונים. באתר אינטרנט ניתן לשלב בלוג מקצועי ולסקור תופעות שונות שמעניינות את קהל הלקוחות.

אתר אינטרנט ניתן לפרסם באמצעות אוסף גדול של כלי שיווק, ובפרט לקדם אותו באמצעות קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות, במנועי החיפוש השונים ובפלטפורמות להמלצות תוכן.

אתר אינטרנט שבנוי נכון, מכיל תוכן עשיר ורב, מותאם לתצוגה במכשירי מובייל וכולל מבנה היררכי מוקפד, ניתן לאורך זמן לקדם בצורה אורגנית כדי לחשוף אותו לתנועה משמעותית של גולשים המגיעים ממנועי החיפוש השונים.

עם זאת, לניהול אתר אינטרנט עבור העסק, יש גם לא מעט חסרונות: אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי מורכב, שיש לו עלויות תחזוקה לא זניחות. אם מדובר באתר שמקודם בצורה אורגנית במנועי החיפוש או משווק באמצעות רשתות חברתיות – יש לדבר גם משמעויות כלכליות.

מלבד זאת, אחד החסרונות הבולטים באתרי אינטרנט הוא עומס המידע הקיים בהם. לעיתים, היינו רוצים לקבל שליטה הדוקה יותר על מסע הלקוח, ואילו באתר אינטרנט שמכיל מאות עמודים עשירים בתוכן, הדבר לא תמיד יהיה אפשרי. אם ברצוננו להוביל את הלקוח באמצעות אוסף של תכנים לבצע פעולה מסוימת, לעיתים אתר אינטרנט גדול יכול לפגום באפקטיביות של המאמצים האלו, משום שהוא כולל בתוכו לא מעט הסחות דעת.

2. מיניסייט

אפשר להגדיר מיניסייט כאוסף מצומצם של דפי נחיתה שמטרתם להמיר את הלקוח בצורה אפקטיבית ומהירה. מיניסייטים הם כלי עזר נהדרים לביצוע קמפיינים ממוקדים. לרוב, הם יהיו מצויידים ברמת גימור גבוהה של עיצוב, תוך שימוש בשפה עיצובית הפונה אל קהל יעד מדויק.

בדרך כלל, מיניסייט יתמקד בנושא מאוד ברור וממוקד, ויפנה לקהל יעד בעל מאפיינים משותפים. כדי שלא לייצר מספר קמפיינים מקבילים, ניתן באמצעות מיניסייט לייעד דף נחיתה ספציפי לכל פלח באוכלוסיית היעד של הקמפיין.

מיניסייטים בדרך כלל משמשים לצורך נחיתת מבקרים המגיעים מקמפיין קידום ממומן. מיניסייטים, עם זאת, כמעט ולא משמשים כנכס קבוע שיש לעסק עניין לקדם אותו בצורה אורגנית במנועי החיפוש. אחת הסיבות לכך, היא שתנאי הכרחי לביצוע פרויקט קידום אתרים בגוגל הוא קיום תוכן רב ועשיר, שימוש בקישורים פנימיים, יצירת זהות של בעל האתר באמצעות דף אודות, צור קשר, תנאים משפטיים, עדויות לקוחות, פרופילים חברתיים פעילים ועוד.

3. כרטיס ביקור דיגיטלי

לכרטיס ביקור דיגיטלי יש חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית של רבים מן העסקים הפעילים ברשת האינטרנט, וגם אלו שמספקים את עיקר השירות ללקוחות אופליין.

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא למעשה עמוד אינטרנט שמרכז בתוכו אוסף של פעולות אינטראקטיביות המוצעות ללקוח: הלקוח יכול לבחור להתקשר לבית העסק, להשאיר לו הודעה, לבקר באתר האינטרנט של העסק, לגלוש אל דף הפייסבוק העסקי, להתחיל שיחת וואטסאפ עם העסק ואפילו לנווט אל העסק עם אפליקציית הניווט המועדפת על המשתמש.

היתרון המרכזי שבשימוש כרטיס ביקור דיגיטלי הוא המיקוד באינטראקציה של הלקוח עם בית העסק. לרשות הלקוח עומדות דרכים רבות ומגוונות לפנות אל בית העסק במקום מרכזי אחד ונוח. בנוסף, כרטיס ביקור דיגיטלי יכול להיות משולב בתהליכי השירות והמכירה של העסק, למשל באמצעות שליחתו ללקוח לאחר שיחה טלפונית, והתאמתו לסטטוס ההתקשרות מול הלקוח (שיחה שלא נענתה, שיחה ממתינה ועוד).

החיסרון העיקרי בכרטיס ביקור דיגיטלי הוא שבשל התוכן המצומצם והממוקד שבו לא ניתן לקדם אותו בצורה אורגנית על מילות חיפוש פופולריות שאינן כוללות את שם המותג. כמו כן, כרטיס ביקור דיגיטלי בפני עצמו, לא מיועד להעביר את הלקוח הפוטנציאלי במסע של למידה מעמיקה והכרת המוצר או השירות של בית העסק אלא היכרות בסיסית עם העסק והשירותים שהוא נותן על מנת ליצור תחושה של נוחות וביטחון אצל הלקוח ולהעלות את הסיכוי שהלקוח יפנה לבית העסק.

לסיכום

בפני עסק שמעוניין להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלו ברשת עומדות שורה של פלטפורמות דיגיטליות המיועדות לקהל יעד שונה ולצרכים שונים: אתר אינטרנט היא פלטפורמה גדולה ומורכבת בעל פונקציונליות עשירה, אך יקרה מבחינת תחזוקה ופחות ממוקדת בצרכי הלקוח. מיניסייט היא אופציה מעולה לעסקים המעוניינים לשלב קמפיין ממומן איכותי ולייעד את קהל הגולשים אל דפי נחיתה מותאמים אישית, וכרטיס ביקור דיגיטלי הוא פלטפורמה מצוינת לאפשר ללקוח בקצה לייצר אינטראקציה עם בית העסק בהתאם לצרכים וליכולות שלו.

מחבר המאמר:

דניאל זריהן

דניאל זריהן

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + 2 וגר ברחובות.

דוגמה לשימוש בכרטיס ביקור דיגיטלי ברשימת תפוצה

הנה תזכורת למאמר הקודם שלנו בסדרה – "הטעות הכי נפוצה של בעלי עסקים ברשתות החברתיות".
2 דקות קריאה שיקלו על הלקוחות שלכם ליצור איתכם קשר ויכניסו לכם טראפיק נוסף במהלך השנה בלי מאמץ בכלל.

מעוניינים לקבל פרטים נוספים אודות כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק? מוזמנים ליצור איתנו קשר.

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן