עיצוב לוגו לעסק - תיק עבודות וכל מה שחשוב לדעת

עיצוב לוגו ועבודות מיתוג הן העבודות המועדפות עלינו בסטודיו מכיוון שאנחנו יוצרים זהות חדשה לעסקים, והיא תורמת להצלחה שלהם שנים קדימה.
תפקיד הלוגו הוא לגרום ללקוח שפוגש אותו להגיד "את השירות הזה אני רוצה", מה שבסופו של דבר יעלה את הסטטוס והמוניטין של העסק שלכם ויתורגם לעלייה בהכנסות – וזו בדיוק ההתמחות שלנו.
מזמינים אתכם להתרשם מעבודות העיצוב והמיתוג שעשינו. בתחתית העמוד תמצאו מאמר מקיף וכל מה שצריך לדעת על עיצוב לוגו לעסק.
תהנו.

מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור
מיתוג | עיצוב כרטיס ביקור

לקוחות שעברו אצלנו מיתוג עסקי ועיצוב לוגו ממליצים:

לפרטים ולהצעת מחיר

למה צריך לוגו (או מיתוג)?

לוגו לעסק הוא הרבה יותר מסתם סמל גרפי. הוא מהווה את הפנים של העסק שלכם בעולם, ותפקידו משמעותי ביותר.

כשלקוח פוטנציאלי מחפש שירותי עורך דין, יועץ פיננסי או רופא שיניים, הלוגו שלכם הוא לעיתים קרובות הדבר הראשון שהוא רואה. בין אם זה באתר האינטרנט, בכרטיס הביקור או בשלט המשרד, הלוגו מיד מעביר מסר על המקצועיות והאמינות שלכם.

הלוגו מסייע לכם להעביר לקהל הלקוחות את המסרים המדויקים שמבדילים אתכם מהמתחרים: האם אתם מציעים שירות יוקרתי ומותאם אישית? או שמא אתם נגישים ומזמינים? האם אתם מייצגים חדשנות בתחום או ניסיון רב-שנים?

כאשר לקוחות מקבלים החלטה לפנות לבעל מקצוע, הם מסתמכים על מגוון רחב של גורמים. חלקם גלויים, כמו המוניטין והניסיון שלכם, אך רבים מהם סמויים – תחושות בטן, רושם ראשוני, ואפילו זיכרונות מחוויות קודמות עם מותגים דומים.

תפקידו של לוגו מעוצב היטב הוא ליצור את החיבור הזה בין ההחלטות של הלקוחות לבין העסק שלכם. הוא מסייע לבנות אמון, לשדר מקצועיות, ולהבטיח ללקוח שהגיע למקום הנכון עבורו.

בסופו של דבר, הלוגו שלכם הוא הצעד הראשון ביצירת קשר משמעותי עם הלקוחות שלכם, והוא חלק חיוני בבניית המותג והמוניטין של העסק שלכם.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למאיה נחמיאס - מדריכת פילאטיס
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למאיה נחמיאס - מדריכת פילאטיס

מה התהליך של עיצוב לוגו לעסק?

אם קיבלתם החלטה שאתם מעוניינים לשפר את הביצועים של העסק, לחבר ולרתום את העובדים, הלקוחות והספקים, ולשדר מקצועיות ורצינות בסביבת התחרות המתהדקת, ודאי שאלתם את עצמכם איך נראה תהליך של עיצוב לוגו לעסק.

לפני שניגשים לעבודת המיתוג וכדי לייצר עבודה מדויקת אנחנו עורכים שיחת אפיון מקיפה שמטרתה לפענח מספר דברים:

מי אתם?

לפני שמדברים על קהל לקוחות ושירותים חשוב להבין מי אתם כבני אדם.

חשוב לנו להבין את האופי והטמפרמנט שלכם מכיוון שמיתוג אמור לשדר אתכם כבני אדם לפני הכל, במיוחד בעסקים של נותני שירות כמו עורכי דין, יועצי פיננסים, אנשי רפואה וכיוצ"ב.

בשלב זה גם נכיר אתכם כבעלי עסק, נשמע מה חשוב לכם, מול מי אתם מתמודדים, מהו הערך המוסף הייחודי שאתם מביאים אתכם לעסק, מהן הציפיות שלכם מן התהליך, וגם ניצור חיבור טוב, ווייב טוב (שהם חשובים הרבה יותר מכל פרמטר אחר להצלחת הפרויקט הזה).

שיחת אפיון מקיפה שלנו אורכת כשעה עד שעתיים.

הבנה של העסק והשירותים או המוצרים שהוא מציע

כאן ננסה למפות את הבידול שלכם בסביבת התחרות: מהו היתרון היחסי שלכם, אילו שירותים אתם מציעים, האם אתם מציעים שירותיים ייחודיים שהמתחרים שלכם לא מציעים, כמה זמן פעיל העסק, כמה לקוחות יש לו, מה חתך הגילאים של הלקוחות שלכם, האם הלקוחות הינם לקוחות חוזרים או מזדמנים.

מי קהל היעד

כאן נרד לעומק כדי להבין טוב יותר את קהל היעד של העסק. למי העסק פונה? ללקוחות צעירים או ללקוחות מבוגרים? ללקוחות תפרנים או לקוחות מבוססים? מהי רמת ההשכלה של הלקוח הממוצע של העסק? עד כמה הלקוח נדרש להתחבט ולהחליט לפני שהוא מתקשר מול בית העסק? בן כמה הלקוח הממוצע? ואולי זו בכלל לקוחה, משום שבית העסק פונה בעיקר לבנות המין היפה?

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למשה פסחוב - משרד עורכי דין
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למשה פסחוב - משרד עורכי דין

ערכי המותג

מה אתם, כבעלי עסק מנסים לשדר? האם אתם חדשניים בתחום? פועלים באופן מסורתי ושמרני? רוצים לשדר עוצמה? מעוניינים לפנות אל קהלים שמחפשים משהו אחר, נישתי?

בחירת הטקסט שיופיע בלוגו

אחד האתגרים המרכזיים הוא לחלץ מתוך כלל הערכים של המותג את אלו החשובים ביותר, כדי לשלב אותם בצורה חכמה בלוגו של המותג.

מטבע הדברים, בשל הגודל של הלוגו והפריסה שלו על מוצרים שונים, השטח השמור לטקסט שאמור להיות מודפס בסמוך ללוגו הוא מצומצם.

בחירה של המילים הנכונות שתייצגנה בצורה הטובה ביותר את קשת הערכים של המותג היא כבר אומנות.

כמו כן, החלטה נוספת שתצטרכו כבעלי עסק לקבל, היא באיזו שפה תהיו מעוניינים לפנות ללקוחות שלכם באמצעות הלוגו.

בחירת צבעים ללוגו ולמיתוג

מעבר לעיצוב הצורני ושילוב הטקסט – צבע לוגו צריך להתאים גם לצבעי המותג. אנחנו נבדוק לאיזה צבעים אתם מתחברים יותר ולאלו פחות, וכמבון שניתן את הפידבק שלנו לגבי מה אנחנו חושבים שמתאים או לא מתאים.

המטרה שלנו היא לשמור על ראש פתוח ככל האפשר כדי שהמעצבות יוכלו להביא את הכשרון שלהן לידי ביטוי.

תחילת עבודה בסטודיו

לאחר שיחת האפיון אנחנו ניגשים לעבודה ומנהל הפרויקט יושב עם המעצבות בסטודיו ומגדיר מטרות.

השיחה הבאה שלנו היא כאשר כבר יש לנו 2 לוגואים וקווים עיצוביים נכונים לעבודה להציג לכם.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למאפרת ומעצבת שיער - סלינה דדון
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי למאפרת ומעצבת שיער - סלינה דדון

כמה זמן לוקחת עבודת מיתוג עד שהכל מוכן?

קשה לתת זמנים מדוייקים אבל אפשר להעריך.

מיתוג או עיצוב לוגו הם תהליך של יצירה מורכבת. המעצבות שלנו יכולות לעבוד יום שלם ואז לגרוס את הכל כי אנחנו לא אוהבים את התוצאות.
לחילופין, הן יכולות לעשות מספר סקיצות שייצאו מעולה ומשם כבר ננלעים מהר מאוד על 2 סקיצות ומתחילים לפתח אותן לכיוון של מיתוג ובניית קו עיצובי.

מניסיון שלנו, עבודת מיתוג עסקי מקיפה, מרגע שמתחילים ועד לרגע שבו קיבלתם את כל הקבצים בצורה מסודרת, לוקחת בערך כ-3 שבועות עד חודש.

כמובן שאין לנו אינטרס לעכב עבודה אלא להיפך, אבל לא היינו רוצים לעגל פינות רק כדי לסיים עבודה מהר.

אנחנו כן מצהירים על מסירת לוגואים תוך עד 21 ימי עסקים, אבל בדרך כלל אנחנו מוסרים תוך שבועיים – שלושה שבועות. אנחנו לא מוציאים עבודה מהסטודיו לפני שהיא מושלמת בעינינו.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי לשמרית שעתל - תכנון פיננסי | השקעות | גיוס אשראי
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי לשמרית שעתל - תכנון פיננסי | השקעות | גיוס אשראי

הדברים שלוגו ומיתוג ישפרו בעסק שלכם:

על פניו, נשמע כאילו עיצוב לוגו לעסק הוא מותרות. בית עסק הרי יכול להסתדר בלי לוגו, יכול לנהל שיחות מכירה עם לקוחות, וגם לספק את המוצרים שלו בלי שהלקוח התעכב על האלמנטים השונים בעיצוב הלוגו.

אלא שתהליך יצירת לוגו לעסק הוא הרבה מעבר לכישרון עיצובי של איש מקצוע כזה או אחר.

הביטו ימינה ושמאלה ותראו איך השחקנים האחרים בסביבת התחרות שלכם עושים שימוש בלוגו.

הם מטמיעים לוגו על נייר המכתבים שלהם, על כוסות ממותגות, בקמפיינים שהם מנהלים בסושיאל, ובאתר האינטרנט שלהם, במנוע החיפוש, בשלט הממוקם מחוץ לעסק, במדבקות לרכב שנמסרות לעובדי העסק ועוד.

ועכשיו, שאלה, ותענו לעצמכם עם יד על הלב: כאשר כל המתחרים הרלוונטיים שלכם ממתגים את עצמם ומבדלים את עצמם מהשאר, אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לעשות זאת?

אז הנה כמה סיבות שבגללן עסקים בוחרים לעצב לוגו עבור העסק:

לוגו אחראי על יצירת רושם ראשוני גבוה

כאשר לקוח נכנס אליכם לבית העסק, בין אם מדובר בסניף פיזי ובין אם מדובר באתר האינטרנט שלכם, הוא לא זקוק ליותר מכמה שניות כדי לגבש רושם ראשוני ולחוות דעה על העסק.

כשהרושם הראשוני הזה הוא לא טוב – יהיה לכם קשה הרבה יותר למכור ללקוח הפוטנציאלי הזה.

תצטרכו להשקיע הרבה יותר זמן בשיחות מכירה, הרבה יותר זמן בשכנוע, והרבה יותר משאבים, שכידוע, היו יכולים להיות מופנים להשקעה במכירה ללקוחות נוספים.

לעומת זאת, כאשר לקוח מקשר את הלוגו המיוחד שעיצבתם אל ההיכרות החיובית שלו עם המותג, הוא בשל הרבה יותר לבצע התקשרות מולכם כבעלי עסק, והדרך להמיר אותו ממתעניין ללקוח משלם היא קצרה הרבה יותר.

ייחודיות

יצירת לוגו לעסק צריכה בראש ובראשונה לייצר את הבידול שלכם מול סביבת התחרות.

למה שהלקוח הפוטנציאלי יבחר לרכוש מוצרים או שירותים דווקא מבית העסק שלכם? האם אתם נותנים שירות טוב ואיכותי יותר? מחירים נוחים יותר? מוצרים באיכות גבוהה יותר? האם אתם מביאים וותק וניסיון עשירים? האם אתם שחקנים חדשים ורעננים?

עיצוב לוגו הוא דרך נהדרת לחבר את המסר הזה לקהל הלקוחות שלכם.

נראות

בסופו של יום, אתם רוצים להרחיב ולשפר את הנראות שלכם במרחב עד כמה שאפשר.

לוגו לעסק שמעוצב בצורה מקצועית עושה בדיוק את זה: הוא מספר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם שבית העסק שלכם פעיל כאן, מבלי להטריח אותו במידע רב.

לדוגמה, אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם גולש כרגע ברשת חברתית, ולפתע מופיעה מודעה מטעמכם, הלקוח הפוטנציאלי זקוק ללא יותר משבריר שנייה כדי לזהות את הלוגו שלכם, ולהבין האם הצעת הערך שלכם מתאימה לו בפרק הזמן הזה או לא.

עיצוב לוגו כרטיס ביקור דיגיטלי ליונוסוב נדל"ן
עיצוב לוגו כרטיס ביקור דיגיטלי ליונוסוב נדל"ן

מקצועיות

כשבית עסק פועל בלי לוגו מעוצב, הדבר יכול להעיד שמדובר בבית עסק חדש, שלא צבר מספיק ניסיון בתחום, שהוא טרי, או שהוא קטן מידי כדי להשקיע במיתוג העסק.

אותו אפקט קורה כשלוגו נראה חובבני או לא תואם את איכות ורוח העסק.

עם כל הכבוד לבתי עסק מסוג זה, לקוחות לא מעוניינים לקנות מהם.

לקוח רוצה לקנות מוצרים או שירותים מבית עסק שהוא יודע שיעניק לו גב, שיש לו תשתית לתמיכה, תיקון או טיפול במקרה של תקלה. בית עסק שאליו יוכל להחזיר את המוצר במידה שזה מקולקל.

לוגו לעסק מעיד על רמה מסוימת של בשלות של העסק שהיא כה חשובה במקרה הזה.

לוגו מעיד על אמינות

אחת הסוגיות שמעסיקות הכי הרבה בעלי עסקים שמעוניינים לייצר מכירות אונליין היא הגברת האמון של הלקוח הפוטנציאלי בעסק.

באינטרנט, הרבה יותר קשה להבין מי בפועל עומד מאחורי העסק.

לא תמיד הנציג איתו ידבר הלקוח יהיה נציג אנושי. בחלק מן המקרים הוא ידרש להשאיר פרטים כדי שבית העסק יחזור אליו בשלב מאוחר יותר.

אופן העבודה הזה מצריך בתי עסק למצוא דרכים משוכללות כדי להגביר את האמון של הלקוח בעסק. אחת הדרכים האלו, כאמור, היא עיצוב של לוגו איכותי.

לוגו משפר המרות ומגדיל הכנסות

את היתרון הזה של שימוש בלוגו שמרנו לסוף, למרות שהוא מהווה את הליבה לפעילות העסקית: הגדלת המכירות, הגדלת הרווחים, הגדלת המחזור.

לוגו לעסק הוא כלי אפקטיבי ביותר לשיפור המכירות בעסק.

העובדה שהוא מייצר אמון, שפה אחידה, ממתג את בית העסק, ומשדר ללקוח שמדובר בבית עסק יציב, איכותי, שלא יסגר מחר, תורמת בצורה משמעותית להגדלת המכירות של העסק.

עיצוב לוגו וקו עיצובי לליאת איציקוביץ'
עיצוב לוגו וקו עיצובי לליאת איציקוביץ'

לפרטים ולהצעת מחיר

איך משתמשים בלוגו?

איפה ממקמים לוגו לעסק? התשובה היא – בכל מקום שאפשר. מה שכן חשוב הוא לוודא מול מעצב הלוגו שהוא יתאים למוצרים הנלווים השונים:

  • שלט לעסק – אם בית העסק שלכם מנהל סניפים פיסיים, מיקום אסטרטגי ומרכזי הוא השלט לעסק שנמצא מחוץ לחנות, ומסביר לצרכנים לאן הם הגיעו.
  • סושיאל – אם אתם מנהלים קמפיינים בסושיאל – לוגו הוא כלי משפר המרה שיעזור לכם להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לכם.
  • נייר מכתבים – רוצים לשדר מקצועיות ורצינות? לוגו על נייר מכתבים שתמסרו ללקוח הוא דרך מצויינת להגביר את האמון שהלקוח רוחש לכם. נייר מכתבים מעוצב משדר עוצמה והוא פרסומת לכל דבר ועניין.
  • מעטפה – מעטפה ממותגת היא דרך מעולה לבדל את עצמכם מעסקים אחרים. אתם בטח מזהים את המעטפה של הבנק שלכם או של חברת הסלולר, ויש סיבה למה החברות האלו משקיעות במיתוג המעטפה שלהן. מעטפה מעוצבת עם הלוגו שלכם תיצור רושם גבוה אצל הלקוח ותשים אתכם בליגה של הגדולים.
  • חולצות – כמו מדבקות על רכבים, גם חולצות שמחולקות לעובדים יכולות לההפך לשגרירות הכי טובים של העסק…
  • כוסות קפה – צרו חיבור של העובדים והאורחים של בית העסק למותג. רגעי קפה הם רגעים אינטימיים, והם יכולים להתאים במיוחד לעסקים שמעוניינים לתפוס את תשומת הלב.
עיצוב כוסות נייר למאיר קולטקר - מנהל הסדרי חוב
  • מייל – לחתימה מלווה בלוגו בתחתית המייל ישנה חשיבות למקצועיות שאתם משדרים בשם המותג…
  • מדבקות לרכב – העובדים שלכם נוסעים ברחבי הארץ? למה שלא תנצלו את הכוח האדיר הזה ואת החשיפה הגאוגרפית הגדולה כדי לשפר את הזכירות של המותג שלכם?
  • כרטיס ביקור דיגיטלי – מניסיון אישי שלנו, כרטיס ביקור דיגיטלי של עסק בלי לוגו או עסק שיש לו לוגו מיושן אף פעם לא ייראה אותו הדבר כמו כרטיס ביקור של עסק ממותג.
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי ליעל ברזילי - ראיית חשבון | ייעוץ עיסקי ופיננסי
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי ליעל ברזילי - ראיית חשבון | ייעוץ עיסקי ופיננסי

בעצם, המיתוג שלכם צריך להיות נוכח בכל מידע או פריט שיוצאים מהעסק שלכם כדי לשמור על אחידות ולחזק את המותג כך שהלקוחות שלכם יזכרו אתכם ויקשרו אתכם ללוגו ולמיתוג שלכם.

סוגי לוגואים נפוצים

ישנם כל מיני סוגים של לוגואים שאותם ניתן לחלק לקטגוריות עיקריות:

לוגו צורני, או לוגו סמל

לוגו צורני הוא בעצם צורה כלשהי, ברורה או מופשטת שמייצגת את העסק.
בניגוד למה שהרבה בעלי עסקים חושבים, הצורה שמעוצבת לא חייבת להיות ברורה או קשורה לעסק. לצורך העניין, משרד תיווך לא חייב שיהיה לו סמל של בית בלוגו, ואם תסתכלו על כל החברות להשכרת רכבים בישראל – לא תמצאו איור של רכב באף אחד מהם. ספק אם תמצאו אפילו גלגל.
לעומת זאת, הצורה כן צריכה להעביר תחושה ללקוח – יציבות, אמינות, יוקרה, אלגנטיות – כל עסק לפי עולם הערכים שלו.

לוגו צורני מאותיות

בהמשך לפסקה הקודמת, לוגו אותיות הוא לוגו צורני שמשתמש באותיות של שם העסק והוא לרוב משודך לעסקי צווארון לבן וצווארון ורוד (עולם הביוטי והקוסמטיקה) מכיוון ששמות העסקים הוא לרוב השם של בעל העסק.
היתרון בלוגו שבנוי מאותיות הוא שסיכוי שעסק מתחרה יחקה אותו קלוש מאוד, ובנוסף, הוא מאדיר את שם העסק את המוניטין שלו.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור לאיילת אילוז - בטהרה
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור לאיילת אילוז - בטהרה

לוגו חתימה

לוגו חתימה, כשמו כן הוא, חתימה של בעל העסק. החתימה לרוב בכתב יד / בכתב מסולסל והיא משדרת 2 דברים עיקריים:
יוקרה – בהתאם לסוג הפונט הנבחר והצבע שלו, וטיפול אישי ופרטני בלקוח, כלומר עסק בוטיקי.
למי מתאים לוגו חתימה? לעסקים שמתאימים לקטגוריה שמצויינת למעלה – רופאים פרטיים, עורכי דין, סוכני ביטוח, מעצבות פנים, מנטורים ואפילו קוסמטיקאיות.
החסרון בלוגו חתימה הוא שצריך לדעת לבחור פונט נכון ומדויק כדי להעביר את המסר הנכון, וחשוב יותר אפילו, חובה על הסטודיו שמעצב את הלוגו לבחור בפונט בתשלום ולא בפונט חינמי. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהלוגו שלכם יהיה כתוב בפונט שכל אחד יכול ליצור העתק שלו בדקה עבודה.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגטלי לחלי פרח כהן - יועצת פיננסית
עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגטלי לחלי פרח כהן - יועצת פיננסית

לוגו טיפוגרפי (שם בלבד)

לוגו טיפוגרפי הוא לוגו "פשוט" בו שם העסק כתוב בצורה פשוטה, ללא צורה נלווית. הוא לרוב משרת מותגים בעלי בטחון עצמי גבוה מכיוון שהוא לא "פשוט" ולא מתאמץ. דוגמאות לחברות בעלות לוגו טיפוגרפי מהארץ הן קסטרו, ורנואר, ובחו"ל תמצאו את הוגו בוס, דיור, ברברי וחברות רבות נוספות.
כמו שאתם יכולים לראות, לוגואים טיפוגרפיים נמצאים בשימוש רחב מאוד בתעשיית האופנה, אבל הם מתאימים לכל תחום ולכל סוגי העסקים.

מה סוג הלוגו שמתאים לי?

כשאתם תוהים איזה סוג לוגו הכי מתאים לעסק שלכם, חשוב לזכור שאין תשובה אחת נכונה לכולם. כל עסק הוא ייחודי, ולכן גם הלוגו שלו צריך להיות כזה.

סוגים שונים של לוגואים מתאימים לעסקים שונים – למשל, לוגו חתימה יכול להתאים מאוד לעסק של נותן שירות אישי ויוקרתי, למשל עורך דין, יועץ פיננסי או רופא, בעוד שלוגו מילים פשוט יכול להיות מעולה לחנות אופנה.

אנחנו רוצים שהלוגו שלכם יספר את הסיפור של העסק שלכם בצורה הכי טובה. התפקיד שלנו כסוכנות שיווק הוא לעזור לכם למצוא את הלוגו המושלם. אנחנו מסתכלים על העסק שלכם מכל הכיוונים – מה אתם מוכרים, למי אתם מוכרים, ואיך אתם רוצים שיראו אתכם. לפעמים יש כמה אפשרויות טובות, ואנחנו נכוון אתכם לבחור את הטובה ביותר.

עיצוב לוגו וכרטיס ביקור דיגיטלי לאדריכל - אביעד פייט

מה חשוב לדעת כשמעצבים לוגו עבור העסק?

אם כבר יצאתם לדרך, ובחרתם להתחדש בלוגו עבור בית העסק שאתם מנהלים, ודאו שאתם לא מפספסים את המרכיבים הבאים:

שיחת אפיון עם איש שיווק

כדי שתוכלו ליהנות מלוגו שעוצב בהתאם לצרכים הייחודיים של בית העסק שלכם, חשוב יהיה שתשקיעו את הזמן הדרוש בשיחת אפיון ראשונית.

בשיחה הזאת צריכים לעלות כל האתגרים, הרצונות, וההתייחסויות הספציפיות, שיעזרו לכם לדייק את התוצר הסופי בו אתם מעוניינים.

עבודה מול איש שיווק היא יתרון עצום לעומת עבודה מול מעצבת. בעוד מעצבת אולי תייצר לכם לוגו שאתם אוהבים, אפיון מיתוג מקצועי של איש שיווק יבטיח לכם לוגו שנכון ומדויק עבורכם, כזה שיתורגם לעלייה בהכנסות שלכם.

ייחודיות

אל תשכחו שמטרתו הראשונית של עיצוב לוגו לעסק היא לבדל אתכם מסביבת התחרות.

אם תייצרו לוגו שמזכיר מאוד את המתחרים שלכם, אתם עלולים ליצור יותר נזק מתועלת, לכן, חשוב יהיה למפות, יחד עם איש המקצוע, את הערכים בהם אתם מבקשים לבדל את עצמכם.

עיצוב גלויות עם הלוגו החדש של עורך דין אבישי שולב
עיצוב לוגו לאבישי שולב | משרד עורכי דין

זכויות יוצרים על האלמנטים והפונטים המרכיבים את הלוגו

בתהליך ייצור של לוגו לעסק עושים בעלי המקצוע שימוש באלמנטים שונים, כמו תמונות, עיצובים, צורות או פונטים שעלולות לחול עליהם זכויות יוצרים.

כאשר אתם מתקשרים מול בעל מקצועי, ודאו מולו כי הוא מודע לעניין, ולא חושף אתכם לתביעות עתידיות, שיעמידו את העסק שלכם בסכנה.

אם לא ברור כמה הנושא הזה מהותי, הנה סעיף מתוך "חוק העיצובים" שמסדיר את נושא זכויות היוצרים בכל הקשור לעיצובים גרפיים – "בתובענה על הפרת עיצוב, רשאי בית המשפט, על פי בקשת התובע, לפסוק לתובע, בשל כל הפרה, פיצויים בלא הוכחת נזק בסכום שלא יעלה על 100,000 שקלים חדשים."

הנושא הזה קריטי במיוחד בעבודה עם מעצבים בתחילת דרכם שלא מודעים לחשיבות של עבודה מסודרת עם רישיון לכל אלמנט או פונט בהם משתמשים.

קבלת קבצי המקור

שילמתם עבור עיצוב לוגו לעסק? ודאו כי בנוסף ללוגו המעוצב אתם מקבלים את קובץ המקור של המעצבת, כך שאם תבחרו בעתיד לערוך את הלוגו או לבצע בו שינויים, תוכלו לעשות זאת בלי תלות בסטודיו שעיצב לכם את הלוגו.

נשמע מובן מאליו – אבל זה לא.

התאמה הלוגו למוצרים משלימים

לכל בית עסק המאפיינים הייחודיים לו, והאביזרים הרלוונטיים לקהל הלקוחות שלו, בהם ניתן לעשות שימוש כדי לייצר את החיבור המפרה בין הלקוחות לבית העסק.

כאשר אתם פועלים לעיצוב לוגו עבור העסק, ודאו כי הוא תואם את אסטרטגיית המוצרים המשלימים שלכם, וניתן יהיה לעשות בו שימוש בהדפסה על חולצות, כוסות, מדבקות, ועוד.

באחת העבודות שלנו עיצבנו לוגו לצימר וידענו שהלקוחה רוצה לייצר חלוקים עם רקמה של הלוגו. כשהעברנו לה את קבצי המיתוג יצרנו קובץ מיוחד ספיציפי שמיועד לרקמה שהקווים בו היו עבים יותר מהלוגו המקורי מכיוון שאי אפשר לרקום על חלוק קווים דקים מדיי.

בעבודת מיתוג סטנדרטית שלנו אנחנו מעבירים ללקוח 30-50 קבצים למטרות שונות מחולקים לקטגוריות ומתוייגים כך שתמיד יידע לאתר את הקובץ שהוא צריך בעתיד. לפעמים לקוחות פונים אלינן לאחר שנה או שנתיים עם שאלה לגבי אחד הקבצים או בקשה מאחד הספקים שלהם – אנחנו תמיד שמחים לעזור.

גם כאן, עבודה עם חברה בעלת ניסיון בעיצוב ומיתוג היא יתרון גדול שיחסוך לכם המון כאב ראש ואפילו כסף בהמשך.

עיצוב שלט חוצות וקו עיצובי לסולארי 108
עיצוב שלט חוצות וקו עיצובי לסולארי 108

עיצוב לוגו - סיכום

יצירה ועיצוב של לוגו לעסק הם הרבה יותר משימוש באלמנט גרפי כדי להגדיל את הנוכחות של העסק. לוגו צריך להיות חלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה השיווקית של העסק, ולהתכתב עם הצרכים של הלקוחות, וכמובן עם סביבת התחרות.

העבודות המוצגות בעמוד זה הן חלק קטן מחבילות המיתוג העסקי שיצרנו ללקוחות Get Marketing המשלבות לוגו לעסק, ניירת מכתבים משרדית, מעטפות ממותגות, חתימות מעוצבות למייל ועוד.

בין אם מדובר בעיצוב לוגו לעורך דין או לפילאטיס מכשירים בפתח תקווה – תהליך עיצוב לוגו לעסק תמיד צריך לשלב איש שיווק עם ניסיון והבנה של עולם הפרסום, אפיון מקצועי ומעצבת גרפית מנוסה.

הלוגו מייצג את העסק שלכם, ואת השירות שאותו אתם מציעים ללקוח. הדבר שאליו אנחנו שואפים, הוא לגרום ללקוח לעצור לרגע ולהגיד "זה העסק שאני רוצה לעבוד איתו" – וזו בדיוק ההתמחות של צוות המיתוג שלנו.

להצעות מחיר לעיצוב לוגו ולמיתוג עסקי מקצועי שירים לכם את העסק השאירו לנו פרטים ונעשה שיחת היכרות.

לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
לפרטים ולהצעת מחיר
השאירו פרטים ויועצי השיווק שלנו יחזרו אליכם
דילוג לתוכן